Se face ordine printre taximetriştii de la Gara de Nord. Autorităţile: facem ca la Otopeni. Şoferii: degeaba!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gara de Nord ar urma să intre într-un proces dorit de ani de zile, întârziat din indolenţa autorităţilor şi mai puţin agreat de taximetrişti: sistemul de ”agăţat” clienţii ce ies din gară se va transforma într-un sistem integrat, similar celui de la Aeroportul Otopeni. În timp ce reprezentanţii CFR susţin că măsura va face ordine, taximetriştii cred că problemele reale sunt altele.

Compania Naţională de Căi Ferate a anunţat, printr-un comunicat de presă emis miercuri, că va organiza o licitaţie publică cu strigare pe 26 august pentru închirierea unei locaţii în suprafaţă de 300 metri pătraţi, situată la intrarea în staţia CF Bucureşti Nord grupa A – zona coloane. Destinaţia spaţiului: parcare de taxi - activitate de îmbarcare / debarcare a călătorilor în taxiuri, preţ minim de pornire fiind stabilit la 5,00 Lei/mp/lună + TVA.

Măsura va face ordine în sistemul prin care călătorii ce sosesc în Bucureşti cu trenul, la Gara de Nord, apelează la un taxi pentru a ajunge acasă.

Potrivit reprezentanţilor CFR, noul sistem va fi similar celui de la Aeroportul Otopeni, prin care toate maşinile stau într-o parcare, iar clienţii au la dispoziţie un ecran de unde comandă taxiul. Prin această măsură, ar trebui să există o evidenţă clară a comenzilor, şansele ca taximetrişti piraţi să acosteze călătorii devenind minime.

Chiar dacă măsura ar trebui să fie una bună, având în vedere că bucureşteanul şi toţi românii deoptrivă cunosc vechea problemă de la Gara de Nord, taximetriştii sunt de părere că problemele reale rămân altele şi că nimeni nu este interesat să le rezorve.

Mai exact, este vorba de problema licenţelor de taxi înscrise pe Bucureşti şi cele înscrise pe judeţul Ilfov.

"În Bucureşti sunt 10.500 de licenţe, dar şi alte 8.000 în Ilfov, care practic tot în Bucureşti funcţionează. Nu există atât de mulţi clienţi. Problema este că interese politice şi corupţia de la nivelul judeţului Ilfov, nu se va rezolva niciodată. În mod normal, legea spune că trebuie să fie patru maşini pentru 1.000 de locuitori. Dacă ar fi să verificăm, câţi respectă lucrul acesta?", a declarat unul dintre taximetriştii care aveau maşina parcată la ieşirea din Gară.

500 de lei, şpaga de la Primăria Capitalei pentru o maşină pe lună

O altă problemă ar fi că salariul de pe contractele şoferilor de taxi sunt de circa 200 de lei, echivalentul a două ore de muncă, timp în care oamenii lucrează chiar şi 12 ore pe zi. Mai mult decât atât, potrivit taximetriştilor, ei nici măcar nu primesc acei bani.

”Am auzit zvonuri că se plătesc către diverşi directori din Primărie (Primăria Capitalei - n.r.) chiar şi 500 de lei şpagă pentru fiecare maşină, pe lună. Ăia nu sunt bani negri, ce sunt? Cum credeţi că există atâtea maşini de Ilfov care stau liniştite în oraş”, a completat taximetristul.

Alţi şoferi, mai puţini vehemenţi, sunt de părere că pur şi simplu nu există destul spaţiu pentru ca maşinile să staţioneze, motiv pentru care, prin construirea noului sistem s-ar crea un punct de aglomeraţie accentuat în zona Gării.

Pe aceeaşi temă:

Pasagerii de pe Aeroportul Otopeni îşi vor putea comanda taxiuri prin touch screen

Peste 4.200 de comenzi de taxiuri pe aeroportul Otopeni, după intrarea în funcţiune a noului sistem

Scăpăm de mafia taxiurilor de la Aeroportul Otopeni. Cum ne putem comanda un taxi la preţ normal

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite