Adevărul este că obligaţia bicicliştilor de a folosi pistele, dacă ele există pe direcţia de deplasare,  este foarte veche*. La fel de vechi sunt şi sancţiunile. 

Totuşi, în comunitatea bicicliştilor din Bucureşti s-a creat un oarecare freamăt. Cu toţii vor să ştie: care sunt pistele pe care se poate circula în Bucureşti ?

Se ştie că poliţiştii au verificat mai multe trasee pentru biciclete şi au constatat că sunt ilegale. De aceea Brigada Rutieră a dispus către administratorul de drum desfiinţarea lor temporară, până la intrarea în legalitate. 

Totuşi, oare chiar nu există măcar un traseu care să respecte legea ?

Ei bine, nimeni nu a reuşit vreodată să afle acest lucru. Deoarece nici Primăria şi nici Administraţia Străzilor Bucureşti nu au dorit să furnizeze aceste informaţii.

De aceea, văzând apetitul ziariştilor pentru senzaţional, ne gândeam să le oferim câteva subiecte incredibile !

De exemplu, să încerce să afle care este lista traseelor cu piste viabile** din Bucureşti  ! 

Sau să găsească numele celor care se fac vinovaţi de recepţia ilegală a pistelor din Bucureşti !

O altă provocare ar fi să afle dacă domnul primar Sorin Oprescu, în calitate de conducător al serviciilor publice locale, a început recuperarea prejudiciilor provocate de angajaţii Administraţiei Străzilor Bucureşti în cazul pistelor ilegale.

 Astea-s ştiri senzaţionale !

Din fericire, legea 544 permite ziariştilor să obţină aceste informaţii în maxim 24 de ore. Dar Primăria şi Administraţia Străzilor Bucureşti vor respecta legea ? 

Haideţi să aflăm !

Suntem sigur că fiecare dintre voi aveţi un jurnalist preferat ! 

Fie că lucrează la TVR, Adevărul, Antena 2, France Presse sau este jurnalist independent, contactează-l ! 

 Scrie-i un e-mail şi povesteşte-i despre dilema bicicliştilor. 

 Foloseşte orice mijloc de a-l convinge să abordeze aceste subiecte ! 

 Explică-i că nimeni n-a reuşit să afle aceste informaţii. 

 Şi, dacă el va reuşi, ar putea fi citat de către toţi colegii săi din presă ! 

 În plus, OPTAR va lua în considerare pentru calitatea de membru de onoare al asociaţiei pe acel jurnalist care reuşeşte să obţină aceste informaţii publice.

Ce ziceţi, începem în forţă 2013*** ?

  Marian Ivan  - membru fondator al OPTAR

 ---------------------

* Modificările articolelor care conţineau cuvântul "bicicletă" se referă doar la scoaterea mopedelor din respectivele articole.

 ** viabilitatea drumului - stare tehnică corespunzătoare a părţii carosabile, constând în practicabilitatea permanentă a acesteia potrivit reglementărilor specifice sectorului de drum, lipsa obstacolelor şi existenţa amenajărilor rutiere şi a mijloacelor de semnalizare, care să asigure fluenţa şi siguranţa circulaţiei;

 Parte carosabilă - porţiunea din platforma drumului destinată circulaţiei vehiculelor; un drum poate cuprinde mai multe părţi carosabile complet separate una de cealaltă printr-o zonă despărţitoare sau prin diferenţă de nivel;

 Bicicletă - vehicul prevăzut cu două roţi, propulsat exclusiv prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;

 *** 2013  - Anul European al Cetăţeanului

 

——————————–

Dacă locuieşti în Bucuresti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Dacă nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poti înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–