Românii, cu urechea la radio. Află topul celor mai ascultate posturi din Bucureşti!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de jumătate din populaţia ţării ascultă în fiecare zi un post de radio. La nivel naţional, Posturile ProFM şi Radio Zu au înregistrat, în vara acestui an, cele mai mari creşteri ale numărului de ascultători la nivel urban, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Studiului de Audienţă Radio (SAR), citat de ZF, ia în calcul creşterile valului de vară. Astfel, potrivit studiului realizat de IMAS şi GfK România, în perioada 30 aprilie - 19 august 2012, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, a fost de 11.925.100 de persoane.

În ceea ce priveşte Capitala, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio Zu cu 271.700 de ascultători şi 12,7% cotă de piaţă (în creştere faţă de vara lui 2011 când avea 222.300 de ascultători).

Pe locul doi, la apropiere, se află Radio România Actualităţi cu 230.400 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,1% (ale cărui date nu au fost făcute publice în vara lui 2011).

Kiss FM, pe locul trei

Locul trei aparţine postului Kiss FM cu 214.800 de ascultători şi 7,8% cotă de piaţă (230.200 de ascultători în vara lui 2011).

Clasamentul în Bucureşti continuă cu: Magic FM - 7,1% cotă de piaţă, ProFM - 6,5% cotă de piaţă (6,9% cotă de piaţă pe publicul comercial), Europa FM - 6,5% cotă de piaţă (6,1% cota de piaţă pe publicul comercial), Radio Romantic - 4,3% cotă de piaţă, Radio Antena Satelor - 4,2% cotă de piaţă, Radio 21 - 3,6% cotă de piaţă şi Rock FM - 3% cotă de piaţă.

Potrivit sursei citate,valul de vară 2012 al SAR a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 9.465 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), iar în mediul rural - 2.065 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,1%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Metoda de măsurare a audienţei posturilor de radio în cadrul folosită pentru SAR este de rememorare a audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite