ELCEN şi RADET se acuză reciproc pentru oprirea apei calde în zonele Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2

ELCEN şi RADET se acuză reciproc pentru oprirea apei calde în zonele Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2

Locuitorii din Colentina şi Pantelimon nu mai primesc decât apă rece

Locuitorii zonelor Colentina şi Pantelimon din Sectorul 2 al Capitalei au rămas de miercuri fără apă caldă, RADET anunţând că situaţia este urmare a faptului că nu există bani pentru reparaţii şi revizii la reţeaua de transport şi distribuţie, după ce ELCEN a pus poprire pe conturile regiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

RADET anunţă, într-un comunicat de presă, că locuitorii din Colentina şi Pantelimon au rămas fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia, susţinând că acest lucru este urmare a faptului că nu există bani pentru reparaţii şi revizii la reţeaua de transport şi distribuţie.

RADET mai susţine că situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, săptămâna trecută, ELCEN a oprit funcţionarea CET Sud pentru lucrări anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem de către CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele trei sectoare, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea pentru a acoperi furnizarea către consumatorii din această zonă.

Ambele centrale sunt situate la distanţe mari faţă de Sectorul 2 şi în acest sens s-a dispus oprirea a 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat această decizie, pe ţeava de apa caldă cetăţenii ar fi primit apă rece, mai susţine RADET.

"Sunt peste două luni de când anunţăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei. Acest lucru a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparaţii şi revizii anuale a reţelelor administrate de regia autonomă”, a declarat directorul Direcţiei Producere şi Exploatare RADET, Virgil Untea.

El mai spune că această situaţie se poate repeta oricând şi în alte zone ale Bucureştiului.

"Ne cerem scuze consumatorilor din zonele afectate pentru disconfortul creat şi îi asigurăm că RADET face eforturi susţinute pentru reluarea imediată a furnizării apei calde către bucureşteni", adaugă sursa citată. 

Mai mulţi bucureşteni s-au plâns că nu au primit apă cadă miercuri noapte, după ce în ultimele zile apa caldă avea o temperatură sub nivelul normal, iar producătorul de energie electrică şi termică ELCEN Bucureşti a transmis că produce şi livrează apă caldă potrivit comenzii primite de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Bucureşti, însă capacităţile de producţie ale ELCEN depăşesc solicitarea consumatorilor

"ELCEN nu are relaţii contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET Bucureşti, în sensul că ELCEN produce şi furnizează apă caldă către RADET, iar regia asigură distribuţia acesteia la nivelul Capitalei”, arată producătorul de energie electrică şi termică într-un comunicat de presă transmis joi.

ELCEN a prezentat mai mulţi parametri tehnici prin care argumentează că nu ar fi de vină pentru problemele bucureştenilor.

ELCEN a pus poprire pe conturile RADET, din cauza datoriilor de 3,5 miliarde de lei, cu tot cu penalităţi, pentru agentul termic livrat şi neplătit de regia Primăriei Generale a Capitalei.

RADET asigură 72% din necesarul de energie termică al Capitalei, iar 95% dintre consumatori sunt casnici.

Regia furnizează căldură şi apă caldă pentru circa 570.000 apartamente, în care locuiesc 1,2 milioane de bucureşteni, potrivit ultimelor date disponibile.

Producătorul de energie electrică şi termică Elcen Bucureşti a reacţionat dur la afirmaţiile regiei RADET, deţinută de Primăria Generală a Capitalei, susţinând că locuitorii din zonele Colentina şi Pantelimon nu au apă caldă pentru că RADET a închis voluntar 75 de puncte termice din sectorul 2, versiune care contrazice varianta prezentată de regia bucureşteană.

Compania Elcen, controlată de Ministerul Energiei, a dat vina pentru situaţie pe RADET. 

„Elcen nu are relaţii contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET Bucureşti, în sensul că Elcen produce şi furnizează apă caldă către RADET, iar regia asigură distribuţia acesteia la nivelul Capitalei”,a anunţat Elcen, într-un comunicat transmis News.ro joi dimineaţă.

Elcen a revenit joi după-amiază, cu un nou comunicat, prin care prezintă un tablou total diferit al situaţiei. 

„Oprirea celor 75 de puncte termice ale RADET Bucureşti din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem care să determine acest lucru. Aşa cum ELCEN a mai anunţat şi subliniat, în nenumărate rânduri, avem capacitatea să asigurăm orice comandă a RADET, în parametrii comandaţi de regie (temperatură, debit şi presiune). ”, se arată în comunicatul companiei.

Elcen menţionează că programul anual de revizie a fiecărei centrale deţinută de către Elcen este stabilit încă de la începutul anului, de comun acord cu RADET Bucureşti.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările