Proiectul noii magistrale de metrou Parc Bazilescu - Lacul Străuleşti ar putea schimba total nordul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Magistrala 4 include şi construirea unui stadion de 10.000 de locuri deasupra depoului de la Străuleşti
Magistrala 4 include şi construirea unui stadion de 10.000 de locuri deasupra depoului de la Străuleşti

Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică proiectul de modificare a Planului Urbanistic Zonal prin care se doreşte prelungirea liniei de metrou care ar urma să se întindă din zona Parcului Bazilescu până în dreptul Lacului Străuleşti. Proiectul ar implica reconfigurarea întregii zone de nord şi a infrastructurii . Astfel, ar urma să apară un nou pasaj, o linie de tramvai, iar zona Lacului Străuleşti va fi transformată într-una de agrement.

Noul Plan Urbanistic Zonal ar trebui să definească un nou set de reglementări urbanistice, apLicabile zonei în care se va construI noua magistrală de metrou. Proiectul se află în dezbatere publică până pe data de 31 ianuarie urmând ca mai apoi să fie supus votului de aprobare al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Zona vizată de noul Plan Urbanistic Zonal vizează zona cuprinsă între Şoseaua Bucureşti  - Târgovişte, Şoseaua Gheorghe Ionescu Siseşti, Lacul Străuleşti, Bulevardul Bucureştii Noi, Bulevardul Laminorului şi Zona Laromet.

Pentru amplasarea unor staţii sau guri de ventilaţie în zona Parcului Bazilescu va fi necesar un aviz al Direcţiei pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional al Municipiului Bucureşti.

Potrivit documentaţiei de urbanism întocmită de experţii Primăriei, zona ar putea cunoaşte o dezvoltare importantă cu ajutorul investiţiilor private şi ale Primăriei Generale a Capitalei, susţinute de finalizarea magistralei respective.

Conform documentaţiei depuse, obiectivele principale ale acestui nou PUZ sunt:

  •  Îmbunătăţirea structurii urbane a Bucureştiului
  •  Îmbunătăţirea legăturilor de transport între zonele rezidenţiale din nord – vest, nordul şi vestul Capitalei
  • Construirea terminalului park & ride, amplasat suprateran, în zona depoului Străuleşti (650 de locuri de parcare pentru autoturisme şi 12 pentru autocare şi 60 pentru biciclete dispuse pe trei niveluri peste parter)
  • Realizarea noii Magistrale de metrou.  

Ce modificări aduce noua magistrală de metrou

  • construirea unui depou cu şase peroane pe terenul viran al fostei baze sportive Străuleşti
  • construirea unui stadion de 10.000 de locuri deasupra depoului din Străuleşti
  • amenajarea unui peron subteran pentru autobuze, chiar în staţia de metrou
  • amenajarea unei parcări pe patru niveluri, cu vegetaţie pe acoperiş
  • extinderea reţelei de metrou respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti)
  • introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului din Sectorul 1
  • amenajarea unei artere de cornişă în lungul malurilor lacurilor Griviţa şi Străuleşti, dar şi reconfigurarea circulaţiei rutiere în zonă
  • construcţia unui pasaj rutier suprateran pentru conectarea Şoselei Gheorghe Ionescu Siseşti cu Strada Godeanu, iar la nivelul solului se va realiza legătura Bucureştii Noi – Şos. Bucureşti–Târgovişte şi relaţiile între aceste artere şi celelalte străzi convergente
  • amenajarea de spaţii destinate pietonilor şi bicicliştilor, în zona lacurilor
  • extinderea Bulevardului Laminorului şi a Bulevardului Bucureştii Noi şi a străzile convergente
  • transformarea întregii zone a Lacului Străuleşti într-una de agrement, dotată cu debarcader şi ecluză pentru ambarcaţiunile mici
  • refacerea şi dezvoltarea fostelor baze sportive, dar şi a echipamentelor publice şi a dotărilor comerciale de pe malul lacului Străuleşti.  

În urma licitaţiei publice organizate de Metrorex pentru prelungirea traseului M4 este constituit sub forma unei asocieri a mai multor firme de construcţii: Astaldi S.p.A. – Lider Asociere, SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA.

Suma totală la care se ridică investiţia este de 714.731.097 lei, fără TVA, iar cheltuielile vor fi suportate prin alocaţii de la bugetul de stat. potrivit proiectului, lucrările ar urma să fie finalizate în 30 de luni de la data începerii lucrărilor.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite