Profit maxim, pe sănătatea clienţilor. În supermarketuri nimic nu se aruncă, totul se transformă

Majoritatea hypermarketurilor şi supermarketurilor sunt dispuse să facă orice pentru a-şi minimaliza pierderile, cu toate că pun în pericol sănătatea clienţilor în mod voit. Pentru a scăpa de marfa ieşită din termenul de garanţie, angajaţii hypermarketurilor apelează la tot felul de practici comericale total incorecte şi periculoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, a dispus la începutul acestei săptămâni controlarea mai multor lanţuri de hyper şi supermarketuri din Bucureşti. Neregulile găsite de inspectorii OPC confirmau sesizările din ce în ce mai numeroase ale clienţilor care se plângeau de mâncarea stricată de pe rafturile magazinelor mari.

Astfel, caserolele cu ciuperci care treceau de data limită înscrisă pe ambalaj, erau desfăcute şi apoi amestecate cu ciupercile vrac din lădiţele de la câţiva metri. Carnea alterată era trimisă în afumătorile special amenajate în incinta supermarketurilor, iar a doua zi era plasată din nou pe rafturi, cu titlul de “specialitate afumată”. Pulpele de pui sau curcan în pragul alterării, erau oferite ca superpromoţii, deşi deveniseră deja adevărate ameninţări pentru sănătatea oamenilor.

ECO doar cu numele

Puii crescuţi în baterii, care nu călcaseră niciodată pe pământ, erau vânduţi sub numele pompos de “pui antistres”, iar carnea de porc injectată nu avea nimic pe etichetă care să avertizeze consumatorul că bucata care va ajunge în farfurie este de fapt modificată genetic! O altă metodă folosită de mai toate hypermarketurile din Capitală pentru a scăpa de carnea alterată era să o direcţioneze către restaurantele proprii, unde erau gătite şi vândute la suta de grame.

Neregulile constatate nu se oprec aici. Chiar şi produsele ambalate beneficiau de diferite şiretlicuri care să dea siguranţa consumatorului că achiziţionează produse de calitate. Laptele nevândut se întorcea la fabrică unde producătorul schimba doar data la care produsul expira. Alt producător de lactate imprima pe ambalaj imaginea unui pahar în care se adaugau Vitaminele D şi calciu, deşi produsul  nu era aditivat cu aceste adaosuri.

Din cele 10 unităţi verificate în Bucureşti, inspectorii au găsit astfel de nereguli la opt astfel de magazine. Autorităţile au aplicat un număr total de 10 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 67.000 lei, iar sancţiunile au ajuns chiar la retragerea de la comercializare a acestor produse.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI



citeste totul despre: