Primăria Capitalei vrea să elaboreze cu ONG-urile un regulament pentru pistele biciliştilor

Primăria Capitalei vrea să elaboreze cu ONG-urile un regulament pentru pistele biciliştilor

Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) vrea să elaboreze, împreună cu unele ONG-uri, un regulament de realizare şi utilizare a pistelor pentru biciclişti, pe care să îl supună aprobării consilierilor generali.

Ştiri pe aceeaşi temă

Directorul Direcţiei de Infrastructură din PMB, Ion Dedu, a spus, marţi, după şedinţa Grupului de mobilitate urbană, structură în cadrul căreia primăria se consultă cu ONG-uri de profil pe tema transporturilor în Capitală, că municipalitatea a stabilit să realizeze, alături de „ONG-urile constructive“, un regulament de realizare şi utilizare a pistelor pentru biclişti, dar şi o hartă cu străzile pe care acestea vor fi amplasate, potrivit Mediafax.

Regulamentul urmează să se aplice atât celor care fac, cât şi celor care utilizează pistele, după aprobarea de către Consiliul General al Municipiului bucureşti.

După cum spune Dedu, pistele pentru biciclişti vor fi făcute şi pe carosabil, şi pe trotuar, în funcţie de particularităţile fiecărei străzi, de dimensiunile acestora şi ale trotuarelor adiacente.

„Pista de biciclişti poate fi realizată şi pe carosabil, acolo unde este loc, bineînţeles separată de restul traficului şi, bineînţeles, separată şi de transportul public, dar şi în zone special dedicate, şi pe trotuar, şi în zonele comune. Că este zonă comună biciclist - autovehicul se apreciază pe fiecare stradă în parte în funcţie de posibilităţi“, a precizat Ion Dedu.

Pe de altă parte, reprezentanţii unor ONG-uri din Grupul de mobilitate susţin că trasarea pistelor de biciclişti pe trotuare nu va duce la dezvoltarea infrastructurii pentru biciclişti şi nu va contribui la decongestionarea traficului în Capitală.

Astfel, reprezentantul Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, a spus că prin punerea pistelor de biciclişti pe trotuar se doreşte de fapt aducerea „mai multor maşini în Capitală“.

El a mai precizat că, pentru început, este ncesară marcarea unei benzi înguste pe carosabil pentru semnalizarea prezenţei bicicliştilor, iar ulterior, când numărul acestora va creşte, concomitent cu scăderea numărului de maşini, aceste benzi ar putea fi lăţite.

Totodată, potrivit lui Marian Ivan, pentru a nu fi afectată circulaţia auto pe marile bulevarde, organizaţia propune găsirea unor rute alternative pentru biciclişti, pe străzile adiacente.

Organizaţia Green Revolution a propus în schimb municipalităţii trasarea, pentru început, a unor axe N-S şi E-V pentru pistele de biciclete, care, ulterior, să fie dezvoltate într-o reţea şi care să fie realizate atât pe carosabil, cât şi pe trotuare, singura condiţie fiind „siguranţa utilizatorului“, după cum a explicat reprezentantul ONG-ului, Corneliu Belciug.

Pe aceeaşi temă:

Biciclişii şi Primăria Capitalei continuă războiul: „Iar au fost lăsate lucrurile în coadă de peşte“

Note proaste infrastructurii velo şi autorităţilor! Până şi copiii au înţeles

Bicicliştii îi răspund lui Oprescu după ce i-a numit ipocriţi: „Noi vrem doar să pedalăm“. Protestatarii pe două roţi trimit scrisoare către Comisia Europeană

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: