Ciobanul român care a intrat în istorie, în 1916, după ce şi-a cumpărat un zbor la clasa business. Aeroportul Băneasa, primul construit în ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul aeroport al României a fost Băneasa, fiind construit cu mare grijă la ieşirea din nordul Bucureştiului. Primele zboruri din această zonă au fost făcute de Louis Bleriot, la mică distanţă de locul în care astăzi se află terminalul pe care îl cunoaştem toţi.

Aeroportul Băneasa a fost primul ridicat în România, la o mică distanţă de aerodromul cu acelaşi nume. Valentin Iordache, reprezentantul Aeroportului Băneasa, a povestit că pe aerodromul cu acelaşi nume au aburat nume marcante ale aviaţiei româneşti. 

„Lucrările propriu zise au început în 1947 şi au fost terminate în 1952, desigur, vorbim despre actualul terminal. Este o bijuterie arhitectonică, care a venit cu nişte inovaşii în domeniu. Spre exemplu, are un sistem de climatizare naturală“, precizează Ioradche. Actualul aeroport este al doilea cel mai tranzitat al României în acest moment şi se întinde pe o suprafaţă de 128 de hectare, fiind situat la 90 de metri altitudine, potrivit wikipedia.

image

1909, primul zbor

În anul 1909, Louis Blériot efectuează primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa, unde astăzi se află celebrul cartier Băneasa din Bucureşti. De fapt, primele zboruri au fost efectuate pe o porţiune din vechea moşie a contesei de Montesquiou. 

image

În luna august a anului 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu înfiinţează la Băneasa o şcoală de pilotaj pentru piloţii militari. Ceva mai târziu, aerodromul de la marginea Bucureştiului devine un aeroport în toată regula, la care se adaugă o şcoală de pilotaj pentru piloţii civili şi pentru Aeroclubul Regal Român. Abia în perioada 1947-1952 se construieşte noua clădire a aerogării Băneasa, care are formă de elice cu trei pale, potrivit aceleiaşi surse. 

Primul zbor business

Nu sunt mulţi cei care ştiu că primul zbor business din istorie a fost cel efectuat de un cioban român. În prima jumătate a secolului al XX, acesta a intrat în istorie, după ce a venit la Bucureşti şi a spus că plăteşte pentru a putea să călătorească către un alt oraş al ţării. „În anul 1916 a avut loc prima cursă business din istorie. A fost vorba despre un cioban care a cerut să fie dus spre Brăila“, a precizat Iordache.

Pe aceeaşi temă: 

VIDEO Cum se făcea comerţul în Bucureştiul de altădată: pantofi la mâna a doua, cârnaţi prăjiţi şi petrol lampant direct de la vânzătorii ambulanţi

Ceata lui Nălucă, haiducii care în 1829 l-au jefuit pe un mare boier bucureştean în prima zi din Anul Nou

Jocurile de noroc din Bucureştiul de altădată. Cum îşi pierdeau boierii agoniseala şi cum decurgeau războaiele de cărţi şi orgolii din Palatul Şuţu

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite