Podul Constanţa mai aşteaptă reparaţiile. Niciun constructor nu a depus ofertă

Podul Constanţa mai aşteaptă reparaţiile. Niciun constructor nu a depus ofertă

Podul Constanţa nu are şanse să fie reabilitat prea curând, după ce la licitaţia organizată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA nu s-a prezentat nicio firmă.

Ştiri pe aceeaşi temă

CFR SA a lansat în data de 5 aprilie licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reparaţii şi consolidare a podului de cale ferată de la km 4+327, situat pe magistrala Bucureşti - Constanţa.

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost marţi, 7 mai. Licitaţia a fost însă anulată.

„Această procedură a fost anulată automat, deoarece la data limită de depunere ofertă nu au existat ofertanţi înscrişi”, se explică în anunţul de pe platforma de achiziţii publice SICAP.

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.491.363 lei fără TVA, din care 101.175 lei pentru servicii de proiectare şi 3.390.188 lei fără TVA pentru execuţia lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata contractului este de 8 luni de la semnare, din care 2 luni pentru proiectare şi 6 luni pentru execuţie.

Reprezentanţii CFR SA au declarat pentru Club Feroviar că, potrivit Legii 99/2016, articolul 17, alin. 1, lit. a, în acest caz se poate trece la negociere directă pentru a se realiza consolidarea acestui pod.

„Dacă în cazul unei proceduri cu anunţ de participare nu a fost depusă nicio ofertă sau solicitare de participare, entitatea contractantă, în cazul de faţă Regionala Bucureşti, poate transmite invitaţii la unul sau mai mulţi ofertanţi pentru a participa la negociere”, au declarat oficialii CFR, citând din legea respectivă.

Unii pasionaţi de infrastructură văd „partea pozitivă” a anulării acestei licitaţii. „Poate este mai bine. Pasajul nu trebuie doar reabilitat, ci şi lărgit cu cel puţin două benzi, trotuare şi piste de biciclete”, spune un membru al forumul Asociaţiei Metrou Uşor.

La un pas de tragedie, „reparat“ cu ipsos                                

Podul Constanţa din nordul Capitalei a intrat în atenţia publică în luna aprilie 2018, când un ONG a atras atenţia că podul este într-o stare avansată de degradare, nemaifiind reparat de la finalul anilor ’80. Peste acest pod trec zilnic zeci de trenuri, iar pe sub el trec mii de oameni, în maşini, tramvai sau autobuz.

Podul Constanţa a fost construit în anul 1938, în doar 5 luni, şi nu a avut parte de reparaţii decât la finalul anilor ’80, scria ARCEN. Conform experţilor, starea actuală este mai mult decât îngrijorătoare. „După construcţia Magistralei 4 de Metrou podul nu a avut parte de nicio expertiză sau reparaţie. Pe bulevardul de dedesubt trec zilnic zeci de mii de oameni; sunt două linii de tramvai, două de troleibuz, o linie de autobuz şi două benzi de circulaţie pe sens. Pentru a evita o tragedie este necesară oprirea de urgenţă a traficului, punerea în siguranţă a traficului feroviar, demararea unei expertize tehnice şi demararea unor lucrări de consolidare”, precizează aceştia.

CFR SA a publicat în urmă cu un an expertiza podului Constanţa, din Bucureşti, aflat într-o stare avansată de degradare, din care reieşea că acesta are nevoie urgentă de reparaţii şi consolidare.

Ulterior, CFR a anunţat că va derula în luna mai lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, însă până atunci s-a găsit o soluţie de compromis pentru a băga sub preş adevăratele probleme ale structurii: le-au mascat cu ipsos. Specialiştii spuneau că această lucrare are valoare structurală zero, deci pericolul ca stâlpii să cedeze în orice moment este încă prezent.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: