Program inovativ în administraţia publică din Capitală: Piedone împarte sectorul în 12 zone care vor fi coordonate de câte un coordonator

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a împărţit sectorul în 12 zone, administrate de 12 coordonatori FOTO PS4
Primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a împărţit sectorul în 12 zone, administrate de 12 coordonatori FOTO PS4

Implementarea programului Funcţionari de Proximitate (Mini-primari), prin care adminstraţia locală încearcă să creeze un nou stil de a administra sectorul 4, a demerat, miercuri. Bucureştenii vor discuta direct cu câte un „mini-primar“ din cei 12 care le vor rezolva problemele în maximum 48 de ore.

Deşi este un program aplicat de trei ani în Sectorul 4, potrivit Primăriei locale, începând de miercuri, a început implementarea unui nou mod de lucru. Înainte, programul administrativ era derulat de primarul Cristian Popescu – Piedone, de anul acesta, însă, sistemul va fi diferit.

Astfel, „mini-primarilor” li s-a trasat drept obiectiv principal identificarea oricărui tip de problemă a cărei rezolvare este de competenţa Autorităţii Locale Sector 4, acţionându-se pe zone, pentru a creşte eficienţa şi calitatea actului administrativ.

Sectorul 4, împărţit în 12 zone

După desemnarea unui coordonator principal al programului, direct răspunzător de modul în care acesta se derulează, primarul Sectorului 4 a relocat zonele de competenţă, teritoriul Sectorului 4 fiind împărţit în prezent în 12 zone. Fiecare dintre acestea este monitorizată de către un coordonator, director în cadrul Autorităţii Locale Sector 4.

„Pentru o cât mai justă monitorizare şi acoperire a tuturor problemelor zonelor pe care le au în responsabilitate, coordonatorii vor lucra în echipă, fiecare fiind susţinut de patru sau şase subcoordonatori (directori adjuncţi, şefi de serviciu, personal de execuţie), în funcţie de suprafaţa zonei şi de necesităţile acesteia. Subcoordonatorilor le-au fost eliberate deja carduri de identificare, care conţin, pe lângă fotografie, informaţii precum nume, prenume, numărul de marcă şi funcţia. De asemenea, pe verso, cardul are inscripţionate străzile de care fiecare dintre subcoordonatori se ocupă“, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Sectorului 4.  

Telefonul bucureşteanului

Bucureştenii au la dispoziţie o linie telefonică tip Telverde 0800.800.400, la care aceştia pot semnala gratuit, problemele cu care se confruntă, în funcţie de zona în care locuiesc. Totodată, aceştia pot folosi alte trei linii telefonice, conectate în reţelele de telefonie mobilă, special destinate sesizării de către cetăţeni, a problemelor cu care se confruntă: 0746.758.257 (pentru abonaţii Orange), 0720.796.112 (pentru abonaţii Vodafone) şi 0769.318.811( pentru abonaţii Cosmote).

Sesizările vor fi triate, în funcţie de interesul administrativ, şi transmise spre soluţionare celor 12 coordonatori de zonă, în funcţie de atribuţiile şi competenţa teritorială a fiecăruia, cu termen de rezolvare de maxim 48 de ore. Coordonatorul principal al programului se va asigura, revenind telefonic la cetăţenii care au semnalat, că problema a fost rezolvată corespunzător şi în termenul impus.

Harta problemelor din Sector

Totodată, potrivit sursei citate, este în curs de implementare un soft, care să permită accesarea în timp real, prin intermediul site-ului Primăriei Sectorului 4, a unei hărţi interactive. În funcţie de zona în care locuiesc, cetăţenii vor putea identifica coordonatorul de zonă, aflând informaţii despre modul în care se desfăşoară programul de salubrizare, în special în contextul campaniei de curăţenie de primăvară, care va demara la începutul lunii Martie.

În cadrul programului pe care îl desfăşoară de luni până vineri, în intervalul orar 16.30 – 20.00, iar sâmbăta şi duminica, între 10.00 şi 16.00, cei 12 coordonatori de zonă vor organiza periodic şi întâlniri cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, pentru a afla problemele cu care aceştia se confruntă.

De altfel, pentru operativitate, şi acestora le va fi eliberat un card electronic, care va conţine datele de identificare ale asociaţiei, numărul şi data eliberării atestatului pentru administratori, adresa, fotografia şi datele personale ale administratorului, componenţa comitetului din cadrul asociaţiei, numele şi datele de identificare ale preşedintelui.

„Voi verifica şi superviza întreaga activitate a Mini – Primarilor, atât în baza rapoartelor înaintate de coordonatorul principal, cât, în special, prin mijloace proprii. Eficienţa sau ineficienţa implementării şi derulării programului Mini – Primari va fi imputată în totalitate coordonatorului principal, care va trebui să raporteze, în timpul impus, şi să justifice obiectiv şi prompt Primarului Sectorului 4, orice decizie adoptată faţă de fiecare dintre coordonatorii de zonă. În acelaşi timp, aceştia poartă responsabilitatea faţă de modul în care se achită de sarcini subcoordonatorii cu care fac echipă pe zonă. Sper că vor conştientiza cu toţii că nu tolerez  niciun fel de abatere de la modul de lucru pe care l-am impus”, a declarat primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone.
 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite