Tu vrei pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei? Bucureştenii, invitaţi la dezbatere publică, marţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul de amenajare a unui ansamblu subteran în Piaţa Presei se va dezbate public la sediul municipalităţii marţi, 23 iulie FOTO Adevărul
Proiectul de amenajare a unui ansamblu subteran în Piaţa Presei se va dezbate public la sediul municipalităţii marţi, 23 iulie FOTO Adevărul

Planul Urbanistic Zonal pentru construirea pasajului rutier subteran Piaţa Presei va fi subiectul unei dezbateri publice ce are loc marţi, 23 iulie, începând cu ora 12.00, la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti, din Splaiul Independenţei, numărul 291-293, sala Consiliu. Bucureştenii sunt invitaţi să îşi expună părerile argumentându-şi poziţia în privinţa unei lucrări de amploare ce va avea loc în nordul Capitalei.

Potrivit proiectului de horătâre publicat pe site-ul Primăriei Capitalei, se propune realizarea unui ansamblu multifuncţional subteran alcătuit dintr-un pasaj rutier subteran pe sensul Şoseaua Bucureşti Ploieşti-Şoseaua Kiseleff. 

Ansamblul va avea o bifurcaţie de o bandă din dreptul giratoriului spre Bulevardul Mărăşti, o bretea de o bandă tot din dreptul giratoriului cu scopul de a face legătura cu Complexul Expeoziţional Romexpo traversând subsolul City Gate.

De asemenea, se vor amenaja pasaje pietonale subterane care să facă legătura între Piaţa Presei Libere, Piaţa Montreal şi terminalul linie de tramvaie şi al autobuzelor, dar şi viitoarea Staţie de metrou de pe Magistrala 6 de metrou ce va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. 

Tot în cadrul acestui ansambul se vor lega şi parcaje subterane pe terenul delimitat de Casa Presei Libere (nord), Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (est), Piaţa Presei Libere (sud) şi Bulevardul Poligrafiei (sud-vest).

Modalităţile de transport în comun din zona (auto, metrou, autobuz, tramvai, pietondal, biciclete) vor fi grupate sub forma unui nod intermodal ce va facilita transferul între ele, se mai arată în proiectul de hotărâre citat.

Pietonii, traversează intersecţia prin pasajul subteran

Motivaţia municipalităţii constă în nevoia de a uşura traficul intens din zonă. Dacă se va face, pietonii vor traversa intersecţia pe dedesubt, prin pasaj.

„Zona Pieţei Presei Libere, datorită convergenţei unor fluxuri importante de vehicule şi pietoni şi a unor linii de transport public se numără printre zonele unde se manifestă disfuncţii majore. Având în vedere concluziile studiului de circulaţie, se propune realizarea unui complex subteran compus din pasaj rutier pe relaţia Şoseaua Bucureşti-Ploieşti-Bd. Kiseleff cu ramificaţie pe Bd. Mărăşti(Piaţa Montreal) şi pasaj pietonal cu rol de nod intermodal de transport public. Pasajul pietonal va realiza subtraversarea pieţei pe orice direcţie si va asigura legătura dintre staţiile de transport public de suprafaţă cu staţia magistralei 6 de metrou“, se arată în expunerea de motive a proiectului. 

Reprezentanţii municipalităţii au spus că prin realizarea acestui proiect se asigură îmbunătăţirea infrastructurii, reabilitarea şi mărirea capacităţilor reţelelor publice edilitare, dar şi creşterea performanţei transportului public. „Se urmăreşte totodată realizarea unor spaţii publice de calitate corespunzător dimensionate pentru deservirea fluxurilor pietonale“, se precizează în expunerea de motive a proiectului.

Alba neagra cu Magistrala 6 de metrou Gara de Nord-Otopeni

În ceea ce priveşte legătura intermodală între mijloacele de transport în comun, conexiunea cu viitoarea staţie de metrou din cadrul Magistralei 6 de metrou Gara de Nord-Otopeni este mai mult ca sigur, nu se va face. Şi asta pentru că, la începutul lunii, fostul ministru al Transporturilor şi actual condamnat la închisoare, Relu Fenechiu, a declarat că Bucureştiul nu are nevoie de această magistrală. 

Redăm mai jos întregul PUZ

Planul Urbanistic Zonal pentru construirea pasajului rutier subteran Piaţa Presei

Pe aceeaşi temă:

Pasaj rutier subteran de 18 milioane de euro la Piaţa Presei Libere. Când vor începe lucrările

Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite