Pericolul de la marginea cartierului: povestea bucureştenilor, prizonieri ai căilor ferate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe cartiere din Bucureşti sunt „tăiate‟ de şine de tren care nu sunt prevăzute cu pasarele, iar locuitorii sunt obligaţi să le traverseze în fiecare zi.

Toţi părinţii îşi educă încă de la o vârstă fragedă copiii să fie atenţi când traversează strada. În zonele Baicului sau Republica, însă, cei mici sunt învăţaţi să se uite în stânga şi în dreapta şi atunci când traversează calea ferată.

De această din urmă lecţie nu au ţinut cont doi fraţi care au trecut şinele de tren cu bicicleta, în după-amiaza zilei de 2 septembrie. Astfel că distracţia celor doi copii de 5 şi, respectiv 14 ani de a se plimba cu bicicleta s-a transformat într-un coşmar atunci când au fost loviţi de tren în zona Republica.

În urma incidentului, unul dintre copii a fost grav rănit şi operat de urgenţă la spital din pricina leziunilor multiple.

Rezidenţii, în pericol

Cum se poate întâmpla aşa ceva în România? Nea` Ion, un bărbat pe la 60 de ani, care abia schiţează un zâmbet în colţul mustăţii dese, îşi aminteşte bine cazul celor doi copii. „Dacă ar fi existat pasarele, poate nu se mai întâmpla nenorocirea‟,spune bărbatul. Nea` Ion locuieşte în zonă, poartă în poartă cu şinele de tren. „Şi pentru mine este periculos. Odată, în timp ce trecea trenul, o piatră a sărit direct în geamul de la bucătărie şi l-a spart. Dacă eram pe acolo şi îmi sărea mie în cap?‟, adaugă acesta.

CLICK pe fotogalerie pentru a vedea imagini cu trecerile de cale ferată!

image

Cât vezi cu ochii nicio pasarelă pietonală în zonă, chiar dacă, zilnic, treversează calea ferată foarte mulţi oameni. Ca să ajungi la magazin sau la staţia RATB trebuie neapărat să treci peste şinele de tren. Ca să ajungi la şcoală sau la poliţie, iarăşi trebuie să treci linia ferată. Şi tot aşa!

Staţii RATB, lângă şină

Cristian Berbec, un tânăr în vârstă de 22 de ani, îmbrăcat într-un tricou roz, aleargă nestingherit peste şine, vorbind la telefon. „Nu are ce să mi se întâmple, pentru că sunt atent. În schimb, mă gândesc la bătrânii din zonă care abia merg, dar care sunt obligaţi să traverseze în fiecare dimineaţă ca să ajungă la magazin‟, spune Cristian.

Tânărul se grăbeşte să prindă autobuzul, a cărui staţie se află chiar lângă calea ferată. Călătorii, care aşteaptă în staţiile din zona Republica, obişnuiesc să se aşeze chiar pe linia de tren sau să se strângă puhoi lângă ea. În plus, staţiile RATB sunt amplasate pe şosea, fără a fi prevăzute cu vreun refugiu. Aştepţi autobuzul ori pe şosea, ori pe calea ferată.

Baicului, bariere pentru locuitori

Un alt cartier ai cărui locuitori nu au altă posibilitate decât să traverseze peste şinele de tren este Baicului. Dimineaţa, vezi mai mulţi oameni decât maşini pe strada Baicului, care se intersectează cu Şoseaua Pantelimon şi toţi trec pe unde nimeresc calea ferată pentru a ajunge la un mijloc de transport în comun. La prânz, la fel de mulţi oameni, dar care fac piaţa.

Ioana Marinescu, locuieşte în cartier şi tocmai se întoarce de la cumpărături. „Am fost la piaţă să cumpăr nişte legume şi nişte fructe. Ce să spun despre linia ferată? Bătaie de joc! Acum câţiva ani , a dat trenul peste o fată tânără. Norocul ei a fost că i-a atins doar piciorul. De atunci, stau alături de maşini până când se ridică bariera. Câteodată aştept şi 20 de minute când trec două trenuri‟, povesteşte femeia.

Doamna Marinescu, însă, este un caz care înţelege pericolul la care s-ar expune dacă ar traversa în timp ce barierele şi semnalele sonore şi luminoase sunt puse în funcţiune. Mulţi nu fac aşa. Trec pe bicicletă, pe role sau cu câinii chiar dacă trenul este la doi paşi de ei.

Cristian Olteanu, 21 de ani, cunoaşte mult mai bine acest aspect, pentru că lucrează ca ospătar la un restaurant chinezesc din imediata apropiere. „Copiii sunt cei mai neatenţi. Aleargă în faţa trenului sau trec fără să se asigure pe biciclete sau cu mingea de fotbal la picior.

Mai sunt şi bătrânii care au nevoie de un baston ajutător ca să se deplaseze şi totuşi nu aşteaptă să se ridice bariera. Oricum, o pasarelă ar fi bine primită în cartierul nostru‟, explică tânărul ospătar.

Referitor la aceste probleme legate de siguranţa bucureştenilor, Primăria Capitalei a răspuns pentru „Adevărul‟ că oficialii CFR sunt în măsură să le rezolve. „Primăria Municipiului Bucureşti face menţiunea că toate amenajările privind siguranţa pe calea ferată cad în sarcina CFR. Facem precizarea că, atât calea ferată, cât şi zona de siguranţă din jurul acesteia, este proprietatea statului, în administrarea CFR.

Prin urmare, aceştia sunt singurii care au obligaţia şi posibilităţile legale de a realiza pasarele sau treceri la nivel semnalizate‟, se arată în răspunsul municipalităţii. Reprezentanţii CFR nu au putut fi contactaţi pentru a exprima punctul de vedere.

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite