Pe 1 iunie, Muzeul RATB îşi deschide gratuit porţile pentru vizitatori. Cum arătau tramvaile trase de cai

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Eliberarea abonamentelor de transport se făcea în fiecare lună
Eliberarea abonamentelor de transport se făcea în fiecare lună

Luni, 1 iunie, Muzeul RATB din Capitală îşi deschide porţile gratuit pentru copiii dornici să facă o călătorie în timp prin istoria transportului în comun şi pentru părinţii acestora.

Pe 1 iunie, de Ziua Copilului, părinţii şi bunicii le pot face micuţilor o bucurie, aducându-i în vizită la Muzeul RATB. Aici, copiii vor avea ocazia să vadă părţi importante din istoria regiei, dar şi cum arătau primele tramvaie şi autobuze care au circulat prin Bucureşti.

De asemenea, copiii vor putea vedea o bogată colecţie de machete de vehicule sau vor putea deveni, pentru câteva momente, mici conducători de autobuz, pe simulatorul din dotarea muzeului. Intrarea în muzeul este liberă în intervalul orar 9.00 – 15.00.

Primul tramvai din Bucureşti era tras de cai

Povestea transportului în comun începe în anul 1871, când în Bucureşti era introdus pentru prima dată un mijloc de transport în comun, tramvaiul tras de cai. Spre deosebire de zilele noastre, tramvaiele de acum 140 de ani aveau maxim  „doi cai putere” , cai care munceau ore bune în fiecare zi. Armăsari, mai exact, care înainte de a deveni „sufletul tramvaiului” erau duşi la medicul veterinar şi castraţi.

În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ zece persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.Caii, care erau „motorul“ tramvaiului, erau atent supravegheaţi de o întreagă echipă de medici veterinari, hrăniţi cu mare grijă şi consultaţi periodic pentru a preveni orice problemă de sănătate.

tramvai cu cai

Aşa arătau tramvaiele trase de cai FOTO Cristina Răduţă

Aproximativ 60 de ani au circulat prin Bucureşti tramvaiele trase de cai, după care au fost înlocuite cu tramvaie electrice. Prima linie electrică s-a dat în folosinţă în anul 1894, dar nu a înlocuit imediat vechiul mijloc de transport. În Muzeul RATB sunt câteva tablouri şi o machetă a tramvaiului tras de cai, mărturie că aşa au stat lucrurile în trecut.

În 1909, se pun bazele RATB-ului de astăzi, o companie care atunci se numea Societate Tramvaielor din Bucureşti (S.T.B.) şi care în 1921 devenea cea mai importantă societate de transport public din ţară.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite