Oprescu: „Bicicliştii, ipocriţi. Nu vor decât să protesteze“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În cadrul şedinţei de Consiliu, joi, primarul Sorin Oprescu a discutat, împreună cu consilierii, despre una dintre cele mai fierbinţi subiecte ale bucureştenilor: lipsa pistelor pentru biciclişti. Tot joi, Oprescu a vorbit despre programul-pilot care separă traficul RATB de cel al autoturismelor personale.

La câteva zile după ce mii de biciclişti au mărşăluit, sâmbătă, prin Capitală, primarul general Sorin Oprescu a promis că până la sfârşitul anului, bulevardele la care se lucrează în momentul de faţă în Capitală (n.r. – Bulevardele Liviu Rebreanu şi Buzeşti) vor fi prevăzute cu piste de biciclete.

Edilul a mai precizat că a dispus efectuarea modificărilor legislative în Codul Rutier, necesare pentru amplasarea pistelor pe carosabil, întocmai cum i-au cerut ONG-urile, dar că aceste modificări nu s-au făcut. „Coborârea pe carosabil înseamnă legea şi înseamnă schimbarea codului rutier. În loc de vreo modificare în acest sens, au apărut amenzile care au provocat discuţiile pe care le-au provocat“, a spus ironic edilul-şef.

Oprescu: bicicliştii nu vor decât să protesteze

De asemenea, Oprescu a anunţat că au fost formate comisiile de specialişti pentru găsirea unor soluţii faţă de transportul bicicliştilor, încă din luna iulie.

„Am format comisii din care fac parte specialişti pe transporturi de la Politehnică, oameni care chiar fac ceva nu înmormântează problema. Le-am zis să-mi arate şi mie care sunt problemele pe axa N-S şi V-E, unde se pot face, cum e cu traficul. Ipocrizia ONG-urilor, unora, că cu altele colaborăm foarte bine, aici s-a văzut. Ştiţi ce mi-a răspuns OPTAR-ul: «şi noi ce facem dup-aia?». Asta înseamnă că ei nu vor decât să protesteze, în loc să înţeleagă să vină la mine“, a explicat Oprescu.

În ceea ce priveşte programul-pilot lansat de Administraţia Străzilor, prin care 450 de metri din bulevardul Splaiul Independenţei au fost separaţi de restul traficului prin amplasarea unor stâlpi albi, Sorin Oprescu a declarat că proiectul trebuia pus în aplicare de mai mult timp, dar au existat „contestaţii peste constestaţii“, care au blocat implemetarea proiectului.

Edilul-şef a oferit totuşi un răspuns evaziv, care se leagă mai degrabă de marcajele de pe carosabil, decât de benzile dedicate RATB: „Programul este pe masă de peste un an şi jumătate, dar din cauza concesiilor şi a contestaţiilor peste contestaţii nu s-a mai trasat nicio trecere de pietoni de peste un an şi jumătate. Bun, s-a terminat problema aşa că ne-am apucat de treabă. M-am dus cu 160 de locuri şi intersecţii de la şcoli şi intersecţii care prezentau zonele de risc. Acum continui cu celelalte scoli si spitale, dupa aceea ma intorc exact pe zonele care nu au fost facute“.

Pe aceeaşi temă:

Primele măsuri după marşul bicicliştilor: Onţanu şi Oprescu amenajează piste pe strada Arthur Verona

După marşul organizat, sâmbătă, în Capitală, atunci când mii de biciclişti au cerut demisia lui Sorin Oprescu şi amenajarea pistelor pe carosabil, autorităţile iau primele măsuri. Edilul Sectorului 2, Neculai Onţanu, a anunţat că, în parteneriat cu Primăria Capitalei, va amenaja piste pentru biciclişti pe strada Arthur Verona.

Bicicliştii din Bucureşti: „Oprescu se pregăteşte de campania prezidenţială“. Cum explică aceştia accidentul de la marş

Reprezentanţii Comunitatăţii Bicicliştilor din Bucureşti anunţă că protestele şi nemulţumirea membrilor organizaţiei lor nu s-au rezolvat şi că declaraţiile făcute de primarul Sorin Oprescu, chiar înainte de marşul de amploare de sâmbătă, nu au fost decât alte promisiuni electorale.

Oprescu a găsit soluţia: „Vom avea piste pentru biciclişti atât pe carosabil, cât şi pe trotuare“

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat vineri că toate obiectivele rutiere reabilitate şi cele noi au prevăzute piste pentru biciclişti pe carosabil, iar acolo unde locul nu permite, pistele vor fi trasate pe trotuare.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite