O să dictez Primariei cum să facă pistele. Iar voi o să-mi dictaţi mie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

De astăzi, fac parte din echipa care va realiza Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. Voi realiza strategia de dezvoltare a mersului cu bicicleta. Piste, benzi, parcări, comunicare, întreţinere, propuneri de schimbări legislative… tot ce este necesar pentru a transforma Bucureştiul într-un Oraş pentru Oameni.

Pentru că trebuie să răspundă nevoilor oamenilor, infrastructura unui oraş trebuie să fie rezultatul aşteptărilor oamenilor. De aceea, atunci când se realizează un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, (PMUD) implicarea cetăţenilor este foarte importantă.

Cum vreţi să fie infrastructura pentru biciclete din Bucureşti ? V-a întrebat cineva până acum ?

De peste 2 ani de zile, de două ori pe lună, particip la şedinţele Grupului de lucru pe Mobilitate Urbană din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti. În toată această perioada, NICIODATĂ nu a fost prezentat Grupului vreun proiect de infrastructură pentru biciclete iniţiat de Primărie.

Lucrul cu oamenii în cadrul proiectului Drumuri Verzi în Bucureşti mi-a demonstrat că nu doar specialiştii pot oferi soluţii. Am avut bucuria să primesc, din partea voluntarilor, soluţii simple la probleme (aparent) complicate.

Acum, în calitate de responsabil pentru dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete, vreau să mă ajutaţi cu mult mai multe soluţii simple.

În acest moment echipa PMUD colecteză informaţii într-un sondaj de opinie dedicat bicicliştilor. Vă rog să-l completaţi şi să-l transmiteţi către prietenii voştri !  Este foarte important să ştim cum anume vă deplasaţi prin oraş.

Aceasta este ultima cercetare realizată în cadrul proiectului, restul datelor fiind deja culese de la celelalte categorii de participanţi la trafic. Iar acum ne pregătim să realizăm primul raport : situaţia existentă.

În lunile ce vor urma, veţi auzi tot mai des aceste cuvinte : Plan de Mobilitate Urbană Durabilă. Vă rog să fiţi atenţi tot timpul, pentru că va fi un plan de măsuri pe termen scurt, mediu şi lung. În următoarele 4-5 luni veţi avea posibilitatea să interacţionaţi cu experţii şi să le spuneţi opiniile voastre despre zonele pietonale, accesibilizarea oraşului, pistele pentru biciclete, benzile dedicate transportului public, parcările auto sau de biciclete, etc

Iar după luna iulie 2015, pe baza acestui Plan, vor apărea şi primele proiecte de infrastructură.

Aşadar, să vorbim despre infrastructura pentru bicicletă. Dar nu omiteţi nici celelalte moduri relevante de transport. Pentru că, pentru prima dată în Bucureşti, automobilul nu va mai avea prioritate în faţa Omului.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite