Noile metrouri de tip CAF intră în circulaţie săptămâna viitoare. Trenurile spaniole sunt dotate cu locuri pentru transportul bicicletelor

Noile metrouri de tip CAF intră în circulaţie săptămâna viitoare. Trenurile spaniole sunt dotate cu locuri pentru transportul bicicletelor

Noile metrouri intră în circulaţie săptămâna viitoare FOTO Metrorex

Primele două trenuri de metrou de tip CAF vor intra în circulaţie săptămâna viitoare, după cum a declarat directorul Metrorex, Aurel Radu. Acesta a precizat că a primit „Agrementul“ pentru următoarele trei luni, perioadă în care se vor mai face câteva teste.

Ştiri pe aceeaşi temă

Directorul societăţii care administrează metroul în Capitală, Aurel Radu, a spus, pentru „Adevărul“,  că firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care a produs noile trenuri ce vor circula în Bucureşti, a obţinut „Agrementul“, fapt ce permite conducerii Metrorex să pună în funcţiune noile metrouri.

„Ne-au dat avizul pe trei luni, până se mai repetă nişte teste pe primul tren. Noi vom pune în funcţiune primele două trenuri miercuri sau joi, pentru că se face predarea-primirea. Cealaltă săptămână le vom pune şi pe celelalte în mişcare“, a precizat Aurel Radu.

2.000 de euro
 
Dunărea, prima garnitură ajunsă în România, a parcurs în cadrul testelor de anduranţă 20.000 de kilometri, dar celelalte trenuri au avut de parcurs în cadrul testelor o distanţă mult mai mică. Pentru ca totul să decurgă în condiţii de siguranţă, pe metrourile aflate în teste a fost montat un strat de polistiren şi în unele zone acesta a atins marginea peroanelor, măsură care a condus la mici retuşuri.
 
„Niciun tren nu a atins peronul, dar acest strat de polistiren, în unele zone în care nu s-a respectat proiectul de pe vremea lui Ceauşescu (n.r. construcţia tunelurilor de la metrou), a atins puţin. Desigur, totul a fost calculat în condiţii nefavorabile şi pentru siguranţa tuturor a fost înlocuit cornierul metalic care există la peroane“, a mai spus Radu.
 
De asemenea, directorul a precizat că materialele necesare acestor lucrări au costat în jur de 2.000 de euro, fără mâna de lucru a celor care s-au ocupat de micile retuşuri.
 
Ce sunt CAF-urile?
 
Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou cu firma spaniolă CAF. Trenurile de metrou realizate de către această companie au început să sosească la Bucureşti din luna decembrie a anului 2013.Imediat ce noile trenuri vor intra în funcţiune, vor putea transporta 1.202 bucureşteni, întinzându-se pe o lungime de 114 metri. Acestea au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobilitate redusă, dar şi spaţii destinate transportului bicicletelor.

 
Totodată, garniturile sunt dotate cu un sistem care informează imediat mecanicul despre eventualele defecţiuni tehnice şi despre cum pot fi rezolvate. Un alt punct forte al trenurilor este sistemul de teletransmise pe care îl au şi care, în mod automat, transmite informaţii prin Wi-Fi despre starea echipamentelor din tren. Prin urmare, atunci când metroul ajunge în depou, specialiştii nu mai trebuie să analizeze situaţia tehnică a trenului pentru a descoperi defecţiunea.
 
Trenurile au şi un sistem performant de informare a publicului călător, format din indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, dar şi ventilaţie în vagoanele de pasageri.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: