Metroul din Drumul Taberei va avea primul sistem de semnalizare CBTC din România

Metroul din Drumul Taberei va avea primul sistem de semnalizare CBTC din România

Sistem CBTC Foto Alstom

Metroul din Drumul Taberei va avea primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) din România, care va fluidiza traficul şi va reduce cu 30% energia consumată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Alstom a încheiat conform contractului prima fază a lucrărilor de implementare a celui mai modern sistem de control şi management al traficului din România, pe nou construita Magistrală 5 a reţelei de metrou din Bucureşti. Proiectul implică două etape de execuţie, totalizând 36 de luni. 
 
În prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua linie cu centralizare electronică, ce va permite circulaţia trenurilor utilizând sistemele tradiţionale de control al traficului, urmând ca la finalul perioadei contractuale să se implementeze funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului. 
 
Acesta este primul sistem CBTC (Communication-based Train Control)  implementat în reţeaua de metrou din România. Noul sistem va creşte capacitatea liniei cu 30%, cu un consum de energie cu 30% mai redus. 
 
Proiectul prevede operarea automată a trenurilor (ATO), centralizarea computerizată şi monitorizarea centralizată a trenurilor (centru de control operaţional, OCC), precum şi sisteme dinamice de anunţare şi informare a pasagerilor.
 
„Compania Alstom este foarte mândră de acest proiect de pionierat pentru CBTC pe Magistrala 5 a Metroului Bucureşti, în plus faţă de serviciile complete de întreţinere a flotei de trenuri pe care le furnizăm de 16 ani. Noul sistem va contribui la exploatarea îmbunătăţită a metroului în beneficiul clientului nostru şi al pasagerilor. CBTC este un sistem modern de control al traficului, adaptat la provocările mobilităţii urbane”, a spus Gabriel Stanciu, Directorul General Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. 
 
Alstom echipează Magistrala 5 cu gama Urbalis 400, care încorporează tehnologie de ultimă generaţie de control al traficului. Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestionării traficului din Bucureşti deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanenţă şi conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcţii considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor şi creşterea vitezei medii. 
 
Experienţa Alstom cu sistemul CBTC Urbalis însumează peste 15 ani, 101 linii de metrou inclusiv 17 automate, 1.500 de kilometri de reţea de metrou în 23 de ţări din întreaga lume, între care Italia, Olanda, China, India şi Canada. Peste 25% din sistemele CBTC radio din lume sunt operate cu soluţiile Alstom Urbalis. În Europa, sistemul este deja în funcţiune în oraşe precum Malaga şi Amsterdam. Gama Urbalis creşte capacitatea liniei cu până la 30%, reducând în acelaşi timp consumul de energie cu 30%.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: