Metroul din Capitală se modernizează. Cinci trenuri nou-nouţe vor circula în subteran începând cu luna mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un tren nou de metrou a ajuns în Capitală la sfârşitul săptămânii trecute, iar în primele luni ale anului viitor, bucureştenii vor avea la dispoziţie cinci noi metrouri. Acestea fac parte din proiectul de modernizare a Metrorexului, urmând ca alte 14 garnituri bucureştene să fie înlocuite de noile trenuri spaniole.

Aurel Radu, directorul Metrorex, a declarat, pentru „Adevărul“, că noile trenuri CAF vor fi puse în circulaţie până în luna mai a anului viitor, iar odată ce o garnitură va fi introdusă în subteran, alta veche va fi retrasă. „Este de fapt un proces de modernizare în care am intrat şi în care vom încerca uşor-uşor să înlocuim toate trenurile pe care le avem acum“, a spus Radu.

Înainte ca trenurile să fie puse în funcţiune, acestea vor fi supuse mai multor teste şi probe de anduranţă, urmând să circule fără călători în jur de 20.000 de kilometri.

97 de milioane de euro

Într-o primă fază, în Bucureşti vor ajunge 16 trenuri noi, iar primele patru provin integral din Spania, în timp ce restul de 12 urmează să fie montate la Atelierul CFR Griviţa. Pentru cele 16 garnituri s-au plătit 97 de milioane de euro, fără TVA, achiziţie prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009.

În ceea ce priveşte banii, aceştia provin atât din bugetul de stat cât şi din credite BEI, iar cele 97 de milioane de euro nu conţin TVA, iar pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a cumpărat, cu peste 4.900.000 de euro, 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a noilor trenurilor.

Locuri pentru biciclete

image

Imediat ce noile trenuri vor intra în funcţiune, vor putea transporta 1.202 bucureşteni, întinzându-se pe o lungime de 114 metri. Acestea au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobilitate redusă, dar şi spaţii destinate transportului bicicletelor.

Totodată, garniturile sunt dotate cu un sistem care informează imediat mecanicul despre eventualele defecţiuni tehnice şi despre cum pot fi rezolvate. Un alt punct forte al trenurilor este sistemul de teletransmise pe care îl au şi care, în mod automat, transmite informaţii prin Wi-Fi despre starea echipamentelor din tren. Prin urmare, atunci când metroul ajunge în depou, specialiştii nu mai trebuie să analizeze situaţia tehnică a trenului pentru a descoperi defecţiunea.

Trenurile care vor circula anul viitor prin tunelurile bucureştene au şi un sistem performant de informare a publicului călător, format din indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, dar şi ventilaţie în vagoanele de pasageri.

image

De asemenea, Aurel Radu mai spune că în acest moment circulă în Capitală 60 de trenuri de metrou, dintre care 16 sunt cele vechi.

Pe aceeaşi temă:

Filofteia, a doua cârtiţă care sapă metroul din Drumul Taberei, va ajunge în staţia Orizont cu şase zile mai târziu

Filofteia, cea de-a doua cârtiţă uriaşă care sapă tunelurile metroului din Drumul Taberei, va ajunge în staţia Orizont cu întârziere. Maşinăria s-a stricat şi pentru a fi repusă în funcţiune au fost necesare şase zile.

Metroul către Otopeni, tot mai aproape. Când vor începe lucrările

În timp ce lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei sunt în plină desfăşurare, extinderea metroului bucureştean nu se oprşte aici. Reprezentanţii Metrorex susţin că Magistrala 6 de metrou, care va uni centrul oraşului de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“, este un proiect aflat în plină dezvoltare. adevarul.ro vă prezintă stadiul actual.
 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite