Directorul Comercial Metrorex: 16 trenuri noi vor intra în reţea începând cu 2014. Care sunt realizările instituţiei şi programul de investiţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Directorul comercial al Metrorex a vorbit de proiectele în curs de dezvoltare sau de execuţie pentru dezvoltarea reţelei de metrou FOTO Adevărul
Directorul comercial al Metrorex a vorbit de proiectele în curs de dezvoltare sau de execuţie pentru dezvoltarea reţelei de metrou FOTO Adevărul

Directorul comercial Metrorex a precizat, în cadrul conferinţei Cities of Tomorrow (Oraşele de Mâine) de marţi, că anul viitor vor fi introduse 14 trenuri noi în reţeaua de metrou bucureştean, cumpărate prin împrumutul făcut de România la Banca Europeană de Investiţii şi produse în Spania. Petre a făcut mai multe declaraţii legate de stadiul actual al realizărilor Metrorex în cadrul conferinţei ţinute marţi, dar şi de proiectele în lucru.

Mariana Petre a participat la conferinţa organizată, marţi, de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK) în colaborare cu Mediafax pe tema evoluţiei oraşelor din România şi principalele obiective ce trebuie atinse în procesul de dezvoltare al lor.

”Într-o zi lucrătoare se transportă circa 650.000 de lucrători, iar în 2030 ar trebui ca Bucureştiul să aibă circa 300 de kilometri de metrou, deci vom avea probabil de vreo 4-5 ori mai mulţi călători care vor folosi acest mijloc de transport în comun”, a explicat Petre.

În ceea ce priveşte caracteristicile tehnice ale reţelei de metrou, potrivit directorului comercial, reţeaua de transport subteran din Capitală este alcătuită din 51 de staţii, 4 linii de metrou, 4 depouri pentru mentenanţă şi parcarea materialului rulant. Distanţa medie dintre staţii este de 1,35 de kilometri, iar în parcul de material rulant din circulaţie se numără 44 de trenuri Bombardier şi alte 25 de trenuri I.V.A. De asemenea, 16 trenuri CAF produse în Spania vor fi introduse în circuit începând cu 2014. Sistemul automat de taxare a fost introdus din 1995 şi modernizat în 2000 cu cartele magnetice şi parţial integrat din anul 2006 cu sistemul de taxare RATB prin utilizarea cartelelor contactless.

În cadrul conferinţei, Mariana Petre a trecut în revistă realizările Metrorex din ultima perioadă.

Nodurile intermodale

Printre realizările din ultima perioada Mariana Petre a enumerat şi o serie de noduri intermodale făcute în diverse staţii de metrou. La staţia de metrou Crângaşi s-a stabilit conexiunea cu transportul de la suprafaţă (linia de tramvai 41). De asemenea, s-a realizat un nou pasaj de legătură între staţiile de metrou Piaţa Victoriei 1 şi Piaţa Victoriei 2, s-a extins culoarul de trecere între staţiile de metrou Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2 şi s-a realizat la staţia de metrou Piaţa Sudului un pasaj pietonal subteran de legătură cu complexul comercial Sun Plaza.

De asemenea, până în prezent au fost montate 95 de lifturi în 42 de staţii de metrou şi 138 de escalatoare în 40 de staţii de metrou. Totodată, s-a realizat creşterea accesibilităţii în metrou prin diversificarea sistemelor de taxare (cartelă magnetică, contact less, card bancar, sms, automate de vândut cartele)

În cadrul conferinţei s-au prezentat şi principalele proiecte de dezvoltare a reţelei de metrou bucureştene, dintre care unele tronsoane se află deja în lucru şi alte sunt la faza de proiectare. Le enumerăm mai jos pe scurt.

Tronsonul I: Râul Doamnei-Eroilor şi extensia Romancierilor-Valea Ialomiţei (inclusiv depoul)

Lungime: 6,2 kilometri cale dublă

Număr de staţii: 11

1 depou la staţia Valea Ialomiţei

Data începerii lucrărilor-trimestrul I al anului 2011

Termen estimat de punere în funcţiune cu călători 2016

Acord de împrumut Banca Europeană de Investiţii (BEI) 4-include şi achiziţia a 37 TEM (16 trenuri pentru  pentru liniile 1, 2 şi 3 şi alte 21 de trenuri pentru tronsonul I al liniei 5).

Sursa de finanţare: credit extern BEI în valoare de 395 de milioane de euro şi 488 de milioane de euro de la bugetul de stat  

Tronson Haşdeu-Universitate-Pantelimon

Lungime-11 kilometri cale dublă

Număr de staţii-17

Sursă de finanţare: credit extern BEI 5 şi bugetul de stat

Termen estimat de începere lucrări-2013 (nu va fi respectat)

Termen estimat de punere în funcţiune-2019 (nu va fi respectat)

Stadiul actual: se află în faza de elaborare proiectele tehnice preliminare pentru realizarea lucrărilor

Acordul de împrumut BEI 5 include şi achiziţia a 30 de trenuri

Creditul BEI este de 465 de milioane de euro, restul banilor pentru lucrare de 828 de miloane de euro trebuind să vină de la bugetul de stat.

Linie de metrou în execuţie: extensie linia 4 Lac Străuleşti-Gara ProgresuTronson Parc Bazilescu-Străuleşti

Lungime-2 kilometri cale dublă

Număr de staţii-2

Depou-1

Nod intermodal Parck&ride

Sursa de finanţare-bugetul de stat în valoare de 858 de milioane de lei

Data începerii lucrării-2012

Termen estimat de punere în funcţiune cu călători-2015

Parcajul autor din zona Străuleşti va putea adăposti 12 autocare şi 650 de autoturisme.

Depoul Străuleşti este amplasat sub terenurile de sport din cadrul Complexului Sportiv Străuleşti şi va permite parcarea a 20 de trenuri de metrou.

Linia de metrou în pregătire: Linia 6, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă

Valoare estimată 1.053 de milioane de euro

Număr de staţii-12

Număr de trenuri-12

Sursa de finanţare-credit extern JTCA (Japan Technical Communicators Association) şi bugetul de stat

Termen estimat de începere a lucrărilor-2013 (nu va fi respectat)

Termen estimat de punere în funcţiune cu călători-2019 (nu va fi respectat)

Stadiul actual-se află în faza de avizare noii indicatori tehnico-economici

Directorul comercial al Metrorex a vorbit şi de un studiu de fezabilitate pentru legarea actualei reţele de metrou de extremităţile Capitalei şi comunele din jur care se află în lucru.

Proiectul unei magistrale noi Voluntari-Bragadiru, suspendat

Directorul Metrorex Mariana Petre a mai vorbit şi de construirea unei magistrale care să lege oraşele Voluntari şi Bragadiru, dar care din lipsa unor prevederi legislative nu a fost realizat.

”Anul  acesta reuşim, se pare, să intrăm pe ultima sută de metri pe lista POS-T pentru lucrările care se vor face până la sfârşitul anului. De asemenea, s-a încercat şi la noi un parteneriat publict-privat, un studiu de fezabilitate pentru o magistrală nouă Voluntari-Bragadiru. Se pare însă că lipsa de armonie între prevederile noastre legislative a condus la suspendarea momentană a acestui contract”, a conchis Petre. 

Pe aceeaşi temă

Cârtiţele, gata să sape. Metrorex: „Aşteptăm să primim bani la rectificarea bugetară. În iunie vom primi acceptul UE pentru subvenţii”. Când încep săpăturile

Sute de monede de patrimoniu, găsite de  muncitorii de la metrou. Poliţia a intrat pe fir, după ce unul dintre bărbaţi a dus „marfa“ la o casă de amanet

Şantierul metroului din Drumul Taberei continuă cu bani de la Guvern. Traseul tramvaiului 41 ar putea fi deviat

Moţiunea „Salvaţi metroul bucureştean”: 3.000 de şomeri, 480 de milioane de lei pierderi pe 2013 şi pericol de siguranţă la blocurile din zonă, respinsă de Parlament

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite