Maxi-taxi, victorios în războiul transportului din Ilfov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu scoaterea autobuzelor RATB de pe rutele Bucureşti-zona limitrofă, patronii firmelor de maxi-taxi îşi îngroaşă profiturile iar călătorii sărăcesc. O parte din operatorii de transport persoane au anticipat desfiinţarea serviciului public şi au scumpit preţul unei călătorii încă de la începutul lunii.

Transportul public în Ilfov a fost sistat, începând de luni, din cauza datoriilor de aproximativ 30 de milioane de lei pe care Consiliul Judeţean Ilfov nu le-a achitat din octombrie 2008 Consiliului General al Capitalei.

Cei care profită deja de pe urma acestei decizii sunt patronii firmelor de maxi-taxi care au câştigat dreptul de a funcţiona pe rutele ilfovene în urma licitaţiilor organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Aceştia operau deja pe rutele din judeţ dar, de acum încolo, vor deţine monopolul pe aceste trasee.

De la data de 15 iunie navetiştii sunt nevoiţi să se înghesuie în microbuzele sau autobuzele care aparţin particularilor, care deja au scumpit tarifele. „Ştiau probabil că o să ne scoată autobuzele şi au mărit preţul biletului. Dacă înainte mergeam de la Ghencea până în Măgurele cu 1,5 lei, acum mă costă 2 lei“, a spus ieri un călător nemulţumit că trebuie să plătească mai mulţi bani pentru a merge la serviciu.

„În anul 2008, înainte ca RATB-ul să-şi reia activitatea în Ilfov, erau peste 6.000 de curse de maxi-taxi pe câteva zeci de trasee. Acum au ajuns la aproximativ 3.500, dar probabil că odată cu sistarea RATB-ului, va creşte iar numărul de curse“, a spus Daniela Dobrilă, directorul Direcţiei de Licenţe din cadrul ARR.
Firma cu cele mai multe curse atribuite este C&I Comserv SRL, care are peste 670 de curse pe mai multe trasee.

Particularii au scos autobuzele RATB-ului
Sorinel Ionel Stoian deţine două firme care operează transport de persoane între Capitală şi localităţile ilfovene din nordul oraşului: Axi Tours SRL şi S&S Groupe Prodimpex SRL. După un proces cu RATB, început în 2008, el a reuşit să scoată autobuzele de pe rutele lui, începând cu data de 20 aprilie. Stoian a acceptat totuşi ca mijloacele de transport în comun ale regiei să circule până la data de 15 iunie. „A fost un acord tacit. Am acceptat pentru că ştiam încă de pe atunci că RATB-ul nu va mai circula în Ilfov de la jumătatea lunii iunie“, a declarat ieri, pentru „Adevărul“, Sorinel Stoica.

Soluţiile primarilor
Alternativa prin care primarii din Popeşti Leordeni, Grigore Trache, şi cel din Chitila, Emilian Oprea, speră să diminueze operarea microbuzelor în localităţi este încheierea de convenţii directe cu reprezentanţii Consiliul General.

Primarul comunei Jilava, Adrian Mladin, a spus că a încercat să ajungă la o înţelegere cu firma Leontrans, care face curse în această localitate. „Nu am avut cu cine discuta. Patronul firmei nu prea comunică, spune că e particular şi că la el totul înseamnă bani. Eu nu am reuşit să-l conving să facă niciun fel de reducere pentru copii şi pentru bătrâni“, a explicat Mladin.

Singurul oraş care are deja o soluţie este Voluntari. „Am înfiinţat din 2006 Societatea de Transport Voluntari, am cumpărat 20 de autobuze şi am scăpat de stresul RATB-ului“, a zis Pandele.

Bani alocaţi pentru servicii inexistente

Consiliul Judeţean Ilfov nu oferă oamenilor transport public, nu a plătit serviciile RATB-ului, însă a alocat acestui segment, în bugetul pe 2010, aproape 10 milioane de lei.

Costul foarte mare al serviciului prestat de RATB era mult prea mare în raport cu bugetul nostru

Cristache Rădulescu    
preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite