Lucrările la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, gata să înceapă. Cum va arăta tunelul care va „elibera“ sudul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Traficul din zona Piaţa Sudului ar urma să fie descongestionat de nou pasaj FOTO Click!
Traficul din zona Piaţa Sudului ar urma să fie descongestionat de nou pasaj FOTO Click!

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, semnează astăzi, la sediul Primăriei Capitalei, în prezenţa ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, contractul de începere a lucrărilor de construcţie a pasajului subteran de la Piaţa Sudului. Este cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală care va fi realizat cu fonduri europene care va descongestiona zona Calea Văcăreşti – Vasile Niţu, din sudul Capitalei.

Pasajul rutier subteran Piaţa Sudului, care va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti-strada Niţu Vasile, ar trebui să asigure fluidizarea traficului pe direcţia inelului principal şi pe arterele adiacente inelului median al municipiului Bucureşti.  „Acest pasaj va reduce timpul de circulaţie cu 74% în zonă. Asta înseamnă că în loc să stea un sfert de oră să depăşească intersecţia cu Olteniţei, n-o să mai stea decât câteva minute“, declara Sorin Oprescu în luna octombrie.

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei, din care valoarea finanţării din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85,12 milioane de lei, valoarea finanţării nerambursabile din bugetul naţioanal este 11,31 milioane de lei şi co-finanţarea beneficiarului este de 1,9 milioane de lei.

Municipalitatea bucureşteană a depus din 2010 cererea pentru finanţarea proiectului prin programul Operaţional Regional.
 

Pasajul va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti va avea 111 metri, iar cea spre Niţu Vasile – 160 de metri. Lungimea subterană a pasajului va fi de 85 de metri, iar înălţimea, de 5 metri.
Rampa dinspre strada Niţu Vasile va fi una unică şi va avea câte două benzi de circulaţie pe sens. Înspre Calea Văcăreşti vor fi două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, cu câte două benzi.

Pe lângă pasajul rutier subteran, proiectul prevede realizarea a patru pasaje subterane pietonale prin care va fi realizat un nod intermodal care va face legătura între toate mijloacele de transport în comun care tranzitează Piaţa Sudului: metrou, autobuz, troleibuz şi tramvai.

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şoseaua Olteniţei – strada Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Totodată, vor fi refăcute liniile de tramvai şi troleibuz, zonele pietonale şi spaţiile verzi. De asemenea, va fi realocat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare.

Încă se lucrează la Mihai Bravu

La sfârşitul lunii aprilie au început testele de rezistenţă pentru primul pod al Pasajului suprateran Mihai Bravu din Capitală, aflat în vecinătatea noului pasaj de la Piaţa Sudului.
Pasajul suprateran Mihai Bravu are o lungime de 675 de metri şi două benzi de circulaţie, autoturismele mergând pe direcţia Calea Văcăreşti – Mihai Bravu.

Din proiectul de infrastructură Pasajul Mihai Bravu mai face parte un pod peste Dâmboviţa, care va avea o lungime de 687 de metri. Maşinile care vor trece pe pod vor circula pe direcţia Mihai Barvu – Calea Văcăreşti.
Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

De asemenea, anul acesta vor începe lucrările la alte două pasaje subterane din Capitală: cel pietonal de la Piaţa Romană şi cel rutier de la Piaţa Presei Libere.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite