Loganul tramvaielor, produs în uzinele RATB

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Regia Autonomă de Transport Bucureşti, împreună cu Asta Vagoane Arad şi Siemens, va produce tramvaiul Imperio, care se doreşte a fi cel mai ieftin din Europa, costul nedepăşind două milioane de euro. În luna octombrie, prototipul celui mai ieftin tramvai va circula pe linia lui 41. Va avea o capacitatea de 300 de locuri, aer condiţionat şi podea joasă.

Tramvaiul produs în uzina RATB-ului nu va rămâne însă în Bucureşti decât dacă municipalitatea decide să îl cumpere. „RATB le va cumpăra la preţul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi îl producem pentru a-l vinde în toată lumea. Preţul va fi cu adevărat competitiv, în vreme ce un astfel de vehicul de transport public se vinde cu 2,5 milioane de euro, noi intenţionăm ca preţul noului tramvai să nu depăşească două milioane de euro”, a declarat, ieri, directorul RATB, Adrian Criţ.

Afacerea presupune un parteneriat între regie şi Astra Vagoane Arad, companie care deţine licenţa Siemens pentru producerea vehiculului. Reprezentanţii RATB şi Astra au refuzat să discute despre costurile unei astfel de investiţii. „Sumele sunt confidenţiale. Noi vom pune la dispoziţie uzina care va fi modernizată cu bani de la Siemens şi forţa de muncă, iar Astra vine cu tehnologia şi know how-ul. În felul acesta, cei 150 de lucrători implicaţi în proiect îşi vor păstra locurile de muncă iar Regia va rămâne cu investiţia”, a mai spus Criţ, precizând că în ultimii ani muncitorii nu au mai avut de lucru la reparaţii pentru că au fost achiziţionate maşini noi.

Halele de la Uzina RATB nu au mai fost reabilitate sau modernizate de cel puţin 20 de ani. Prin noul acord va fi modernizată doar una dintre secţiile Regiei. Parteneriatul va fi încheiat pe o perioadă de 10 ani şi trebuie aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Testat pe linia lui 41

Prototipul Imperio va ieşi pe poarta Regiei în luna octombrie şi va fi testat pe linia 41. Până la sfârşitul anului vor fi construite primele patru-cinci tramvaie, iar apoi producţia va ajunge la 30-40 de bucăţi anual. Tramvaiul va avea patru corpuri şi va putea transporta circa 300 de călători, 60 dintre ei având loc pe scaun. Mijloacele de transport nu vor fi produse în totalitate în România, o parte dintre piese vor fi importate.

În uzina RATB-ul se mai fabrică structura de rezistenţă pentru tramvaiele care circulă în Viena. În acest sens, la sfârşitul anului trecut, directorul RATB a încheiat un contract cu Andreas Schwendemann, directorul Diviziei Trasport Public Siemens, prin acre se obliga ca în vara acestui an să finalizeze primele trei module pentru tramvai, iar în 2012 să se facă şi celelalte 60.

Tramvaiele vieneze sunt renumite pentru faptul că dispun de cea mai joasă podea din lume, ceea ce este convenabil pentru vârstnici, persoane cu handicap şi călători care îşi transportă copiii în căruţ. Acest contract aduce RATB-ului 60 de milioane de euro şi ajută la păstrarea unei părţi dintre angajaţi. În acest moment, regia are 12.000 de angajaţi fiind cel mai mare anhajator din Bucureşti şi al şaptelea din ţară.   

Tramvaiul Bucur, pe şine în primăvară

Modelul podelei joase a fost adoptat şi de RATB care va lansa în această primăvară cele patru tramvaie Bucur care au fost finanţate de municipalitate. Anul viitor vor fi fabricate alte 15 tramvaie de acest tip. Tramvaiele vechi vor fi recondiţionate, iar în toamna acestui an, directorul RATB a declarat că va face cu expoziţie cu acestea. Pe viitor, Regia doreşte achiziţia de maşini de capacitate mai mică pentru transportul de noapte.    

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite