FOTOGALERIE Utilajele care vor săpa metroul din Drumul Taberei, sub protecţia sfintelor muceniţe Filofteia, Varvara şi Parascheva

Două dintre cele trei echipamente care vor săpa tunelurile metroului din Drumul Taberei au fost astăzi sfinţite cu numele de Sfânta Muceniţă Filofteia şi Sfânta Muceniţă Varvara, ca protectoare ale acestora şi a oamenilor care le vor utiliza.

Ştiri pe aceeaşi temă

Slujba a fost oficiată pe şantierul viitoarei staţii de metrou Academia Militară de Varsanufie Prahoveanul, episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor. “Este în tradiţia mondială a constructorilor de tuneluri ca utilajele care lucrează la tuneluri să poarte nume de sfinţi. Am ales împreună cu preasifiinţia sa Varsanufie Prahoveanu numele celor trei, sfânta muceniţă Varvara şi sfânta muceniţă Filofteia pentru primele două şi după aceea sfânta Parascheva pentru al treilea”, a declarat Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.


CLICK pe imagini pentru a vedea FOTOGALERIA!

Întrebat dacă ştie cine au fost aceste sfinte, directorul a răspuns afirmativ. "Ştim cine au fost, ştiu şi feţele bisericeşti, aveţi încredere în noi. Sunt persoane care au căpătat statutul de sfinţi ca urmare a faptelor pe care le-au săvârşit în viaţa lor şi a popoarelor unde au trăit. E pentru prima dată în România când are loc o astfel de ceremonie, în altă parte se întâmplă mereu lucrul acesta", a mai spus directorul general.

Udrişte a mai arătat că este pentru prima dată când la noi în ţară se lucrează cu asemenea utilaje. “Dacă altădată recordul era de patru metri pe zi, acum recordul poate să depăşească 20 până la 30 de metri pe zi. Sunt utilaje performante care fac tot ceea ce trebuie făcut, intră pur şi simplu într-un puţ de lansare după care la capăt avem tunelul în spatele nostrum”, a spus directorul Metrorex.

Cele două utilaje, care vor săpa tuneluile de la Academia Militară spre Râul Doamnei, ar urma să înceapă să lucreze în septembrie-octombrie. Astfel, lucrările s-ar putea finaliza în cursul anului viitor. Cel de-al treilea utilaj, care va săpa între Academia Militară şi Eroilor, va fi adus în perioada aurmătoare. „Al treilea utilaj urmează să a fi adus, este în pregătire, pentru că ele au lucrat în altă parte, au fost refăcute părţile cheie ale lor, respectiv partea frontală care sapă, s-a adaptat calităţilor solului de la Bucureşti pentru că în funcţie de sol compoziţia elementelor care sunt antrenate este diferită aşa încât şi al treilea utilaj va veni foarte curând pentru că urmează să înceapă să lucreze către staţia Eroilor”, a spus Udrişte.

Utilajele vor executa tunelele de metrou în paralel, pe baza unei tehnologii de tunelare bazată pe excavarea pământului prin presiune. Această tehnologie permite lucrul în toate tipurile de soluri, menţinând neafectat nivelul de siguranţă al lucrărilor.

Utilajul pentru execuţia tunelurilor de metrou – Tunnel Boring Machine, este constituit dintr-un ansamblu de utilaje proiectate şi organizate să execute patru activităţi principale. Este vorba despre excavarea tunelului, avansul, controlul parametrilor de excavare şi avans şi montajul cămăşuielii (prefabricate denumite bolţari).

Maşina, în ansamblul său, se prezintă ca o manta cilindrică, cu o diafragmă de separare între frontal de excavaţie şi tunel, echipat pentru excavarea tunelului şi pentru instalarea căptuşelii din inele de bolţari prefabricaţi.

Componentele principale sunt:

-    freza care execută excavarea tunelului
-    mai mulţi cilindri hidraulici care permit avansul scutului
-    un sistem de susţinere permanent a frontului de excavaţie
-    un dispozitiv de punere în operă a inelelor compuse din mai mulţi bolţari (şase la număr pe un inel de tunel)
-    un sistem de control al direcţiei (planimetrică şi altimetrică) care să asigure o ghidare precisă şi corecţii rapide
-    un dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de bolţari, în golul care se creează în timpul excavaţiei
-    diverse dispositive pentru alimentare şi evacuare care realizează comunicarea între camera de excavaţie şi exterior, şi care asigură menţinerea continuă a presiunii de susţinere a frontului
-    dispositive pentru acces şi intervenţie în camera presurizată de excavaţie, constituite dintr-o instalaţie de aer comprimat, cu cameră hiperbarică de siguranţă cu două sensuri

Lungimea totală a utilajului, inclusive cu săniile cu instalaţii, este de aproximativ 100 de metri. Diametrul de excavare este de 6,57 metri. Viteza de înaintare este de 30 de metri pe zi.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: