FOTO GALERIE Prăvălii pe patru roţi: Orient Express în Centrul Vechi, trăsura vieneză la Unirii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vagonul din centrul vechi este decorat în stilul Orient Express FOTO Mihaela Cojocariu
Vagonul din centrul vechi este decorat în stilul Orient Express FOTO Mihaela Cojocariu

De aproape două luni, în centrul Bucureştiului au apărut câteva „restaurante” mobile, sub formă de vagoane şi trăsuri. Două dintre ele sunt în faţa Magazinului Unirea, iar una pe Lipscani, în Centrul Istoric.

Restaurantele pe patru roţi şi-au făcut loc în viteza incredibilă a oraşului. Oamenii se opresc de cele mai multe ori pentru a-şi cumpăra răcoritoare. Mulţi se arată încântaţi de noile „buticuri”, dar sunt şi persoane care nu observă restaurantul mobil cu tematică feroviară de pe Lipscani sau trăsurile elegante de la Unirea.

Trăsurile-restaurant, magnet pentru turiştii străini

Cei mai încântaţi de noile apariţii sunt turiştii străini. Cumpără o apă şi apoi îi roagă pe vânzători să-i lase în interiorul restaurantului pentru a-şi face poze. În timpul serii, foarte mulţi oameni care ies de la muncă se opresc pentru a savura o bere sau un suc, înainte de a ajunge acasă.

În faţa trăsurii au fost aranjate câteva butoaie care să ţină loc de mese pentru cei care se opreau să se răcorească după o zi de lucru. În scurt timp, acestea au dispărut peste noapte. Unul dintre vânzători a povestit cum butoaiele au fost furate: „Iniţial au fost patru, la care oamenii stăteau liniştiţi la o bere. Cineva a pus ochii pe ele şi într-o noapte le-a distrus. După ce le-am reparat, le-au furat cu totul”.

Chiria mică, mobilitate mare

Motivul principal pentru care patronii au hotărât să deschidă astfel de restaurante îl reprezintă preţul mic al chiriei, autorizaţiile se obţin mult mai uşor, dar şi avantajul mobilităţii „Dacă vânzările scad aici la Unirii, ne mutăm la Obor, când nu mai merge la Obor, găsim un alt loc algomerat. Îi atragem uşor pe clienţi prin forma restaurantului”, explică unul dintre angajaţi. Cheltuielile pentru întreţinere sunt minime, consumul total de energie este de trei kilowaţi pe zi. Restaurantul-trăsură este dotat cu două frigidere, cuptor cu microunde, hotă, aparat pentru hot-dog, aparat pentru cafea şi rezervoare de apă.

Trăsurile din faţa Magazinului Unirea au fost fabricate în Austria. În meniu, clienţii găsesc produse de patiserie, mâncare fast-food şi bere, însă nu pot cumpăra băuturi spirtoase sau ţigări. Teoretic, trăsurile sunt mobile, dar pentru că asfaltul din Bucureşti nu permite deplasarea lor fără ca ele să fie afectate, sunt aduse pe platformă şi montate în locurile cu pricina. „Trăsurile pot fi puse la maşină, dar nu pentru drumurile din România”.

Trăsurile aparţin brandului 54 şi au apărut şi în alte locuri din România precum Bâlea Lac, Braşov şi Constanţa.

În Centrul Vechi, se poartă Orient Express

Vagonul-restaurant este atracţia principală de pe Lipscani. Şi aici, turiştii le cer băieţilor de la butic să-i lase să-şi facă poze în interior. „Pentru a face o impresie bună, pe cei străini îi mai lăsăm, cu toate cu nu prea avem voie”.

Vagonul din Centrul Vechi, spre deosebire de cele de la magazinul Unirea, este fabricat în Germania. Aici încă se mai află simpaticele butoiaşe la care oamenii să poată savura berea nemţească.

Meniul la un astfel de restaurant este puţin cam piperat. Explicaţia ar fi că majoritatea produselor sunt importate din Germania „Oamenii ne mai întreabă de ce avem preţurile atât de mari, le explicăm că toate produsele sunt importate, iar preţurile sunt adaptate pentru piaţa din Centrul Istoric”, explică unul dintre angajaţi.

Război între vagoanele de la Unirea şi trăsurile din Centrul Istoric

Angajaţii se acuză reciproc că ideea a fost furată unul de la celălalt. Cei de la magazinul Unirea susţin că vagonul din Centrul Istoric este o copie ieftină făcută în Turcia, ce nu este echipată corespunzător pentru condiţiile meteo nefavorabile. Aceeaşi părere o au şi cei de pe Centrul Istoric „Vagonul nostru este făcut în Germania, cele de la Unirii sunt un fake ieftin”.

În curând, la intrarea de pe strada Şelari se va deschide un nou vagon-restaurant. Angajaţii susţin că vor avea vânzări, cu toate că pe aceeaşi stradă se află două shaormerii celebre.

Oamenii sunt foarte încântaţi de vagon, şi ar dori să vadă cât mai multe de astfel de restaurante în Bucureşti. „Vagonul este chiar unde trebuie, este foarte drăguţ şi face parte din peisaj. Aş dori să văd mai multe prin parcuri”, spune un trecător.

Angajaţii nu prea fac parte din peisaj, ei nu se asociază deloc cu imaginea clasică care se formeză în jurul vagoanelor. Se îmbracă şi se comportă asemenea unui vânzător al unui magazin de la colţul străzii.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite