FOTOGALERIE În lumea investiţiilor făcute de edilii bucureşteni, timpul are răbdare. Top 5 al proiectelor întârziate din Capitală

Depăşirea termenelor anunţate pentru finalizarea investiţiilor din Capitală este mai degrabă o regulă decât o excepţie. La începerea unei noi investiţii, edilii bucureşteni sunt foarte încrezători şi anunţă termene optimiste pentru finalizarea lucrărilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe durata lucrărilor apar însă o serie de probleme care nu au fost luate în calcul precum existenţa unor reţele de utilităţi despre care nu se ştia până atunci, lipsa tuturor autorizaţiilor necesare, tăierea fondurilor alocate sau o iarnă prea aspră. Astfel, datele limită pentru terminarea lucrărilor sunt mai mereu decalate, iar finalizarea investiţiilor la datele anunţate iniţial a devenit o regulă.

În plus, pentru întârzieri nu se prea plătesc penalităţi, responsabilitatea fiind difuză. Lista proiectelor nefinalizate la timp din Capitală este lungă, astfel încât nu ne-a fost greu să alegem cinci dintre investiţiile cu termene depăşite.

Buzeşti-Berzei, contestat

Un prim proiect în clasamentul nostru poate fi Bulevardul Buzeşti-Berzei. Lucrările la acesta au început în noiembrie 2010 şi ar fi trebuit să se încheie în primăvara anului 2011.

Scandalul care a urmat din cauza demolărilor din zonă a întârziat lucrările, iar la sfârşitul anului trecut au fost deschise circulaţiei rutiere doar două dintre cele cinci tronsoane ale noului bulevard. Este vorba despre tronsonul cuprins între străzile Ştirbei Vodă şi Vasile Pârvan, care a fost inaugurat la începutul lunii decembrie, şi despre cel dintre Piaţa Victoriei şi strada Occidentului, care a fost finalizat în aceeaşi lună, câteva zile mai târziu.

CLICK pe fotogalerie pentru a vedea cum arată şantierele în prezent!


La deschiderea acestor tronsoane, reprezentanţii Primăriei Capitalei estimau că până la începerea primăverii ar putea fi finalizate ale două segmente ale bulevardului, cel dintre strada Occidentului şi Calea Griviţei şi cel dintre Mircea Vulcănescu şi Virgiliu, lucru care însă nu s-a întâmplat.

În primăvara acestui an a fost finalizată doar prelungirea străzii Gara de Nord pâna la intersecţia străzii Berzei cu Mircea Vulcănescu, lucrare de asemenea inclusă în proiect. Pentru tronsonul din faţa Halei Matache nu a fost anunţată încă o soluţie definitivă. Proiectul ar urma să continue cu o a doua etapă, între Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi realizarea unui tunel subteran sub Dealul Parlamentului, între clădirea Parlamentului şi viitoarea Catedrală a Mântuirii Neamului.

În a treia etapă este vizat segmentul Piaţa George Coşbuc - Gara Progresu. Astfel, noul boulevard, care se doreşte a fi o alternativă la Calea Victoriei, va permite traversarea Bucureştiului de la nord la sud, în aproximativ 15-20 de minute. Valoarea actualizată a proiectului este de 491 de milioane de lei.

Parcarea de la Universitate, blocată

Un alt proiect cu termenul de finalizare depăşit este parcarea subterană din Piaţa Universităţii. Lucrările la parcare au început în septembrie 2010, prin mutarea celor patru statui din piaţă în Parcul Izvor, şi ar fi trebuit să se încheie în noiembrie 2011. Lucrările au fost însă întârziate de cercetările arheologice, care au fost finalizate în iunie 2011.

Primăria Capitalei a mai avansat ca termene pentru finalizarea parcării luna martie a acestui an, iar pe urmă mai 2012, iar cel mai recent, data de 20 iulie. Parcarea nu a fost terminată nici până acum şi încă se mai lucrează la partea de deasupra şi la rampe. Parcarea este structurată pe trei niveluri şi va avea o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete.

Parcarea va avea trei accese, unul pe strada Academiei, unul pe strada Toma Caragiu şi unul înspre gura de metrou. Accesul de pe strada Academiei va fi pentru intrare, iar cel dinspre metrou, pentru ieşire. Accesul de pe strada Toma Caragiu va fi interschimbabil, în funcţie de trafic. Ssuprafaţa desfăşurată a parcării, pe cele trei niveluri, este de 14.025 metri pătraţi. Tariful pentru utilizarea parcării va fi de 0,38 de euro pe oră.

Spaţiul de deasupra parcării va fi amenajat după un proiect care a rezultat în urma unui concurs internaţional de arhitectură. Parcarea este realizată printr-un parteneriat public-privat, investiţia fiind de 18 milioane de euro.

Arena Naţională, fără parcare

Şi la parcarea de la Arena Naţională lucrările sunt întârziate. Deşi constructorii dădeau în luna mai a acestui an asigurări ferme că parcarea va fi gata pe data de 15 iunie, construcţia nu este încă finalizată.

Astfel, potrivit datelor care ne-au fost furnizate de Primăria Capitalei în cursul săptămânii trecute, structura parcării a fost realizată în proporţie de peste 95% şi mai sunt de terminat rampa de acces la etajul 3 şi aticul. Instalaţii de incendiu şi de iluminat au fost realizate în proporţie de 75%, fiind finalizate la parter şi la etajele 1 şi 2. Instalaţia sanitară a fost finalizată în proporţie de 60%, integral la parter şi la etajele 1 şi 2. Lucrările la parcare au început în septembrie 2011.

Construcţia are trei niveluri şi o suprafaţă de 32.000 de metri pătraţi. Parcarea va avea 1.366 de locuri, din care 1.250 vor fi pentru marele public, iar restul, pentru organizatorii evenimentelor care vor avea loc pe stadion. Parcarea va putea fi folosită şi de cei care locuiesc în zonă, contra cost.

Tarifele nu au fost stabilite, dar pentru riverani vor fi apropiate de cele ale parcărilor de reşedinţă. Deasupra parcării vor fi amenajate un teren de fotbal cu o suprafaţă similară cu a unuia oficial, precum şi unul de tenis şi unul de baschet. Una dintre faţadele parcării va fi acoperită cu iederă. Lângă parcare va fi costruită şi o spălătorie auto. Valoarea investiţiei se ridică la 35,18 milioane de lei, fără TVA.

Proiect eşuat la Colentina-Pantelimon

Cea mai mare întârziere este la străpungerea Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău, care va lega cartierele Colentia şi Pantelimon. Lucrările la aceasta au început în octombrie 2006 şi ar fi trebuit terminate doi ani mai târziu.

Investiţia a fost însă sistată în 2008. Primele probleme au apărut din cauza diferenţelor foarte mari între situaţia reală din teren şi proiectul tehnic. Având în vedere calitatea defectuoasă a proiectului, care a generat o ofertă nerealistă, precum şi solicitările constructorului pentru majorarea valorii contractului cu mai mult de 100%, municipalitatea a demarat o analiză a situaţiei.

Pe parcursul verificărilor, constructorul a abandonat şantierul, ceea ce a dus la degradarea lucrărilor executate. În aceste condiţii, municipalitatea s-a adresat instanţei, solicitând rezilierea contractului, acest lucru realizându-se în mai 2011. În octombrie 2011, Primăria Capitalei a demarat procedura pentru selectarea unui nou constructor şi finalizarea lucrărilor, care au fost reluate în martie.

Astfel, investiţia ar putea fi finalizată în august. Lucrarea presupune refacerea şi modernizarea străzii Doamna Ghica, până la nivelul căii ferate şi apoi continuarea străzii până la complexul Delfinul, spre Bulevardul Chişinau. Totodată, proiectul vizează realizarea unui pasaj suprateran peste calea ferată, care va lega cele două segmente ale arterei Doamna Ghica. Valoarea proiectului este de 97,3 milioane de lei.

Mihai Bravu-Unirii, în istanţă

Ultimul pe lista noastră este pasajul suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii. La acesta lucrările au început în ianuarie 2011, dar au fost imediat sistate după ce prefectul Capitalei a atacat în instanţă autorizaţia de construire a pasajului, care fusese emisă în regim de urgenţă fără respectarea unora dintre prevederile legale din domeniu. Lucrările au fost reluate după câteva luni şi se preconiza ca pasajul să fie dat în folosinţă în primăvara acestui an.

Ultimul termen anunţat în luna aprilie pentru finalizarea investiţiei este cel de-al patrulea trimestru al acestui an. Proiectul prevede realizarea a două pasaje rutiere supraterane pe direcţia inelului principal de circulaţie, de câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens.

Pasajele rutiere vor încadra zona de tramvai existentă şi menţinută la sol şi vor supratraversa Splaiul Unirii şi Râul Damboviţa, precum şi intersecţia prelungirea Şoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreştilor. Pasajul de pe sensul Calea Văcăreşti - Mihai Bravu va avea o lungime de 675 de metri, iar cel de pe sensul Mihai Bravu - Calea Văcăreşti, una de 687 de metri.

Lucrarea va fi completată de amenajarea şi reconfigurarea intersecţiilor tronsonului inelului principal de circulaţie cu Splaiul Unirii şi cu Calea Văcăreştilor, precum şi de realocări şi reabilitări de reţele edilitare complexe. Valoarea investiţiei este de 28 de milioane de euro.

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările