Sindicaliştii de la metrou acuză: Staţiile de pe Magistrala 2, modificate pentru a face loc noilor trenuri. Metrorex: Este o minciună. Cine este compania CAF

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicaliştii de la metrou susţin că platformele noilor trenuri CAF, care ar urma să fie puse în circulaţie în următoarele săptămâni în Capitală, sunt mult prea late pentru actualele staţii de pe Magistrala 2. În replică, directorul Metrorex, Aurel Radu, spune că nu este adevărat şi că noile trenuri au impus mici modificări în doar două staţii.

Ion Rădoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că platformele noilor trenuri de metrou cumpărate de reprezentanţii Metrorex nu se potrivesc cu staţiile de pe Magistrala 2 de metrou. Cu alte cuvinte, Rădoi spune că Metrorex trebuie să ajuteze cele 14 staţii aflate pe Magistrala 2, pentru a le face loc noilor trenuri de tip CAF.

Directorul Metrorex răspunde: „Este o minciună“

În replică, directorul Metrorex, Aurel Radu, a declarat că la mijloc ar fi vorba despre „alte interese“ şi că aceste declarţii sunt de fapt un atact la societatea care administrează metroul în Capitală. „Probabil, există unele interese şi vor să lovească în societate sau în directorul general. Trenurile au fost comandate şi livrate aşa cum s-a cerut, la gabaritul respectiv. Au trecut toate testele, nu este nicio problemă“, a declarat, pentru „Adevărul“, Aurel Radu.

cafuri noi

Noile CAF-uri vor intra în circulaţie în următoarea perioadă FOTO Metrorex

De asemenea, directorul Metrorex a ţinut să precizeze că declaraţia lui Ion Rădoi, cum că toate cele 14 staţii ar trebui ajutate, „este o minciună“, care a venit pe fondul unor nemulţumiri generate de „reorganizarea societăţii şi modificarea organigramei“.

„Se va lucra la staţiile Unirii şi Piaţa Victoriei pentru că acestea sunt în curbă. Acum, noile tronsoane vor fi gândite altfel, la momentul respectiv aşa au fost făcute. Asta e, pe vremea lui Ceauşescu nu s-au respectat anumite standarde“, spune Radu.

De asemenea, reprezentanţii Metrorex susnţin că există o normă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de şapte centimetri, ca să nu-şi scape călătorii piciorul în acel spaţiu.

Ce sunt CAF-urile?  

Reprezentanţii Metrorex au semnat în 2009 contractul de achiziţie şi punere în circulaţie a 16 garnituri noi de metrou cu firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF).   Primele CAF-uri vor fie puse în funcţiune în următoarele săptămâni şi au o capacitate de 1.202 locuri şi o lungime de 114 metri.

Noile trenuri au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobilitate redusă, dar şi spaţii destinate transportului bicicletelor.  Totodată, garniturile sunt dotate cu un sistem care informează imediat mecanicul despre eventualele defecţiuni tehnice şi despre cum pot fi rezolvate. Un alt punct forte al trenurilor este sistemul de teletransmise pe care îl au şi care, în mod automat, transmite informaţii prin Wi-Fi despre starea echipamentelor din tren.

cafuri noi

În următorii ani, în subteran ar putea circula 67 de garnituri noi FOTO Metrorex

Prin urmare, atunci când metroul ajunge în depou, specialiştii nu mai trebuie să analizeze situaţia tehnică a trenului pentru a descoperi defecţiunea.   De asemenea, acestea sunt dotate şi cu un sistem performant de informare a publicului călător, format din indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, dar şi ventilaţie în vagoanele de pasageri.

În următorii trei ani, prin tunelurile metroului bucureştean ar putea circula 67 de noi garnituri de tip CAF ,16 dintre acestea fiind deja livrate în Capitală.

„De fapt, dintre cele 16, cinci au venit gata construite de la firma spaniolă, iar restul sunt montate la noi“, susţine Aurel Radu.

Acesta spune că pentru cele 16 garnituri s-au plătit 97 de milioane de euro, fără TVA, achiziţie prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii.

Cine este Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Compania spaniolă  Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A (CAF) are sediul în Beasain, din Ţara Bascilor, Spania. Aceasta produce echipamente şi trenuri, dar şi locomotive. Societatea este listată pe bursa de la Madrid. Compania a anunţat pe primul trimestru al acestui an venituri de 375,8 milioane de euro şi un profit net de 19,5 milioane de euro, cu 12% mai puţin decât aceeaşi perioadă din anul trecut. În întreg anul 2013, compania a înregistrat venituri de 1,53 miliarde de euro şi un profit net de 91 de milioane de euro. De-a lungul timpului aceştia au vândut trenuri în ţări precum Spania, Noua Zeelandă, Olanda, Venezuela, Italia, Irlanda, Mexic, Belgia.

Contractul a fost semnat de către fostul director al Metrorex Gheorghe Udrişte. “Dintre cele două companii care au depus oferte, adică Bombardier Transportation din Germania şi Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) din Spania, cea de a doua a oferit un preţ cu 20 milioane euro mai mic. CAF a câştigat licitaţia”  declara atunci Udrişte, într-o conferinţă de presă, potrivit Money.ro.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite