Firea preia de astăzi autorizarea transportului de călători în Bucureşti-Ilfov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi Primăria Capitalei vor ca pe 12 artere să se facă benzi unice pentru mijloacele de transport în comun FOTO Mediafax / Marian Ilie

Desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti se află astăzi pe ordinea de zi a Guvernului, iar atribuţiile acestei instituţii vor fi preluate de o asociaţie supervizată de primarul Capitalei, Gabriel Firea, care doreşte implementarea unui plan comun de transport Bucureşti – Iflov.

UPDATE 14.35 „Luăm astăzi o decizie importantă pentru transportul de călători din regiunea Bucureşti-Ilfov după modelul ţărilor europene, după schimbul de bune practici în sistemul de transport public de călători. Acestea sunt organizate şi funcţionează sub autoritatea administraţiilor locale. Vrem acest lucru şi în România, astfel transferăm atribuţiile Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti din subordinea Ministerului Transporturilor către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov. Sperăm să fie o veste bună pentru bucureşteni”, a declarat Viorica Dăncilă la începutul şedinţei de Guvern.


Dacă Guvernul României decide astăzi desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, care se ocupă, în principal, de autorizarea transportului public de călători din zona metropolitană Bucureşti, atribuţiile acesteia vor fi preluate de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI), scrie Capital.

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică încă din februarie proiectul legislativ de desfiinţare a Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB). Această autoritate a fost înfiinţată în 2011, ca urmare a unui memorandum dintre România şi Fondul Monetar Internaţional. În perioda 2011-2017 s-a ocupat de monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale şi transport naval.

În această perioadă, autoritatea a câştigat un proiect finanţat din fonduri europene care îşi propunea reducerea impactului activităţii de trasport asupra mediului. Bugetul alocat proiectului a fost de peste un milion de euro, din care 85% reprezintă bani europeni.

Totuşi, anul trecut, autorităţile centrale au constatat că legislaţia de înfiinţare a AMTB nu este armonizată cu legislaţia europeană, motiv pentru care, în vara anului trecut, primarul Capitalei, Gabriela Firea, şi cei 40 de primari ai localităţilor din judeţul Ilfov au semnat un acord pentru înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care urmează să preia atribuţiile AMTB.

Noua instituţie şi-a propus să implementeze un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă pe perioada 2016-2030 pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, care cuprinde un pachet de programe şi proiecte cu un buget total de 7 miliarde de euro.

În acest moment se lucrează la o reţeaua de transport Bucureşti - Ilfov, cu o politică tarifară comună, un sigur titlu de transport pe toată reţeaua, iar acest plan de transport va fi gata anul acesta, spunea luna trecută Sorin Negrea, şef serviciu monitorizare transport public ADTPBI.

Nu vor mai fi două regiuni de transport, spune el, ci una singură. El susţine până acum aprobările cu privire la politica de transport a RATB se luau din Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în rolul CGMB în ceea ce priveşte transportul a fost preluat de ADTPBI, care va decide cine circulă şi cum.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite