Eşec pe ultima sută de metri a mandatului Gabrielei Firea. Primăria reziliază contractul cu firma turcească pentru 100 de troleibuze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Capitalei a decis să rezilieze contractul pentru achiziţia a 100 de troleibuze de la asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv – Sileo Gmbh, pe motiv că firma turcească nu are certificat de omologare, scrie Libertatea.

Certificatul de omologare este unul dintre primele documente pe care o comisie de licitaţie le verifică, fără el nu ai cum să participi la achiziţia publică, pentru că produsul tău nu poate fi pur şi simplu pus pe piaţă, nu poate circula în cazul transportului public. Certificatul de omologare este emis de Registrul Auto Român (RAR) sau de instituţiile echivalente RAR din ţările europene, după mai multe teste. Acest document atestă faptul că un vehicul respectă toate normele europene legate de siguranţă, de zgomot şi toate celelalte standarde.

Cu toate acestea, administraţia Firea îi dăduse contractul companiei turceşti, lăsând consorţiul să mai întârzie cu dovada că troleibuzele pe care le produce sunt conforme cu normele europene.

Primăria a dat producătorilor un termen de 45 de zile de la data semnării contractului să vină cu certificatul de omologare, altfel, contractul urma să fie reziliat.

Cum data semnării contractului a fost 31 martie, termenul de aducere a certificatului de omologare a expirat din data de 16 mai.

„(…) Potrivit prevederilor contractuale, consorţiul trebuia să prezinte certificatul de omologare după semnarea contractului. (…) Având în vedere faptul că prevederile contractuale nu au fost respectate, a fost demarată procedura legală de reziliere a contractului, în conformitate cu prevederile contractuale şi legislaţia naţională în vigoare”, a transmis Municipalitatea, la solicitarea ziarului Libertatea.

Licitaţia pentru 100 de troleibuze a fost organizată în 2019 şi a avut un singur ofertant, asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv – Sileo Gmbh.

Contractul a fost semnat în martie 2020 şi valora aproximativ 43 de milioane de euro fără TVA, cu finanţare de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Planul era ca primul troleibuz să fie livrat luna viitoare, iar restul, până în februarie 2022.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite