„Cârtiţele“ încep să sape tunelurile de la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Staţiile Lac Străuleşti şi Parc Bazilescu, gata în 2015

„Cârtiţele“ încep să sape tunelurile de la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Staţiile Lac Străuleşti şi Parc Bazilescu, gata în 2015

Forările la tunelurile de la Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei vor începe miercuri, 25 septembrie FOTO Adevărul

Mult aşteptatele săpături la tunelurile ce vor lega cartierul Eroilor de Drumul Taberei vor începe miercuri, 25 septembrie. Deşi sunt prevăzute să sape câte 30 de metri pe zi, directorul Metrorex este de părere că cele două utilaje de tip TBM, botezate Varvara şi Filofteia, vor înainta cu o medie de 15-20 de metri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Forarea va începe efectiv mâine dimineaţă, eveniment la care vor fi prezenţi atât ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, cât şi premierul Victor Ponta, dar şi reprezentanţi ai firmei constructoare şi directorul Metrorex.

„Utilajele înaintează teoretic cu 30 de metri pe zi, deşi noi ştim că acest lucru se întâmplă cu o viteză de circa 15-20 de metri pe zi. Apoi transbordarea (mişcarea de la o staţie la forarea unui nou tunel a utilajului-nota red.) se face în circa o lună. Noi am calculat că forarea tunelurilor o să dureze circa un an“, a declarat pentru adevarul.ro, Aurel Radu, directorul Metrorex.

Acesta a mai adăugat că există destui bani şi că modul în care vor avansa lucrările depinde strict de firmele constructoare.

„Avem deja banii pentru lucrări şi în scurt timp vor începe să curgă primii bani din fodurile europene. Atât şantierul pentru Magistrala 5, cât şi cel pentru extinderea Magistralei 4 sunt acoperite. La magistrala 4 vorbim de cele două staţii, Laromet şi Lac Străuleşti, unde se lucrează de la sfârşitul anului trecut, ele trebuind să fie gata în 2015“, a mai explicat directorul Metrorex.

De altfel, cele două staţii de metrou ar urma să schimbe complet Nordul Capitalei.

Tronsonul de metrou Parc Bazilescu – Lac Străuleşti va fi realizat de compania italiană Astaldi, contractul fiind atribuit anul trecut în luna iulie. Astaldi va realiza elementele de structură, tunele, galerii, staţii, depou, dar şi terminalul multimodal de la capătul liniei. Astaldi este aceeaşi firmă italiană care lucrează şi la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei.

Încă din aprilie, Comisia Europeană a aprobat ca magistralele de metrou din Drumul Taberei până la Universitate şi cea dinspre Străuleşti spre Parcul Bazilescu să fie făcute cu fonduri europene.

Pe aceeaşi temă:

Metroul din Drumul Taberei, cel din Străuleşti, dar şi Autostrada Turda vor fi terminate cu bani europeni

Proiectul noii magistrale de metrou Parc Bazilescu - Lacul Străuleşti ar putea schimba total nordul Capitalei

Cum s-ar putea transforma Bucureştiul după extinderea Magistralei 4 de metrou

Astaldi a câştigat contractul pentru tronsonul Străuleşti. Cum va arăta noua staţie de metrou

Contractul pentru execuţia lucrărilor pentru extinderea până în Străuleşti a fost semnat astăzi

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările