Despre siguranţa bicicliştilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profesioniştii ştiu că o reţea cu piste pentru bicicletete trebuie să îndeplinească următoarele criterii calitative: să ofere siguranţă, să fie accesibilă, directă, continuă, atractivă, confortabilă şi utilizabilă în orice condiţii meteo. În plus, legislaţia românească spune că un drum public trebuie să asigure siguranţa şi fluenţa participanţilor la trafic.

Pistele cu biciclete realizate în Bucureşti în 2008 şi 2011 nu au respectat nicio condiţie dintre cele enumerate mai sus. Acesta este motivul pentru care pe 23 martie, 4.200 de bucureşteni au ieşit în stradă pentru a protesta în faţa Primăriei cu mesajul „Nu vrem piste pe trotuar!“.

Am susţinut acel protest deoarece nu am identificat niciun specialist care să susţină realizarea pistelor pe trotuare, cunoscând situaţia din Bucureşti. Iar iniţiatorii marşului chiar au contactat profesioniştii Federaţiei Bicicliştilor din Europa pentru a le cere o părere.

Voi explica în alte articole de ce pistele realizate până acum în Bucureşti nu sunt funcţionale. Şi voi arăta de ce ele sunt foarte periculoase pentru pietoni şi biciclişti.

Aşa cum se ştie, în Bucureşti, pentru siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor, mai mult de 100 de km de piste pentru biciclete au fost închise în Bucureşti.

Acum, conform Codului Rutier, bicicletele sunt obligate să circule pe carosabil, la fel ca toate celelalte vehicule. Iar prevederile legale, dacă sunt respectate, oferă siguranţa necesară bicicliştilor. Este suficient ?

Şi pe mine, la fel ca pe primarul Oprescu, mă interesează siguranţa bicicliştilor.

De aceea, marţi (25 martie) am depus o cerere către Comisia Tehnică din Circulaţie din cadrul PMB iar joi (27 martie) m-am prezentat în faţa comisiei.

Am solicitat ca marcajele rutiere ce urmează să fie executate în următoarele zile, să aibă prevăzute primele benzi pentru biciclişti în zona premergătoare intersecţiilor.

Apariţia acestor benzi ar oferi vizibilitate bicicliştilor. Bănuiesc faptul că toţi oamenii ştiu că lipsa vizibilităţii este cea care pune în pericol participanţii la trafic. De aceea sper ca măsurile de creştere a siguranţei să fie acceptate de către Primărie.

Despre avantajele acestor benzi am scris în cererea adresată comisiei. Ce nu veţi citi acolo este faptul că aceste benzi (cu lungimi maxime de 50 m) sunt foarte ieftine, comparativ cu beneficiile.

Acum toţi specialiştii aşteaptă părerea primarului Oprescu. Va dori să ofere vizibilitate (şi siguranţă) bicicliştilor din trafic ? Sau nu ?

Răspunsul îl vom afla odată cu apariţia primelor marcaje rutiere în Bucureşti. Dacă benzile vor apărea, atunci înseamnă că primarului chiar îi pasă de siguranţa participanţilor la trafic. Dacă nu...

Iată schemele propunerilor pentru benzi pentru biciclete, aşa cum ele se regăsesc în multe dintre oraşele din lume care acordă atenţie siguranţei bicicliştilor.



 

Marian Ivan - membru fondator al OPTAR

——————————–

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite