De ce trenul care a testat noua cale ferată spre Aeroport nu a aparţinut CFR Călători
0CFR Călători afirmă că nu a testat cu propriile trenuri noua cale ferată care uneşte Gara de Nord de Aeroportul Otopeni deoarece nu a fost invitată să facă acest lucru.
Primul tren de test pentru viitoarea cale ferată Gară-Aeroport a ajuns duminică dimineaţă, la ora 10.30, la Aeroportul Otopeni şi a făcut mai multe curse, pentru a „încerca” noua legătură feroviară, potrivit Club Feroviar. Primul automotor diesel care a testat calea ferată nu a aparţinut însă operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci firmei private Transferoviar Călători din Cluj Napoca. „Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Liviu Trenchea, şeful şantierului.
CFR Călători afirmă însă că nu a primit nicio invitaţie pentru a efectua testele pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Henri Coandă.
„Referitor la afirmaţia apărută în spaţiul public potrivit căreia CFR Călători nu a răspuns solicitării pentru a efectua testele pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Henri Coandă, precizăm că aceasta este falsă.
Facem precizarea că CFR Călători nu a primit o astfel de solicitare”, arată compania de stat, într-un comunicat de presă.
CFR Călători menţionează, de asemenea, că a solicitat în urmă cu câteva săptămâni trasele de la compania naţională de infrastructură feroviară şi planul de mers pentru a realiza transportul între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Henri Coandă din Otopeni.
„Mai mult, compania a avut întâlniri cu reprezentanţii firmei care realizează construcţia pentru a pune la punct detaliile privind amenajarea spaţiilor ce urmează să fie ocupate de personalul CFR Călători în staţia de cale ferată din Aeroportul Henri Coandă”, mai arată compania de stat.