De ce-a sărit de pe şine vagonul de metrou

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vagonul de metrou deraiat avea roţi noi şi abia ieşise din revizie, dar e posibil ca viteza să-l fi aruncat de pe şine.Peste 200 de bucureşteni se aflau în trenul implicat în incidentul petrecut aseară, între staţiile Unirii 1 şi Timpuri Noi.

Accident la metroul din Bucureşti. Nu sunt înregistrate victime

„Nu s-au înregistrat victime, oamenii au fost doar speriaţi. Pasagerii au fost scoşi prin tunel, însoţiţi de pompieri”, a declarat purtătorul de cuvânt de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti, lt. Anca Onofrei. O singură persoană a suferit un atac de panică.

Trenul cu probleme este un model vechi, cu vagoane independente. Conform reprezentanţilor Metrorex, doar unul dintre vagoanele garniturii a sărit de pe şine.

„Accidentul feroviar  a fost determinat de deraierea unui boghiu la penultimul vagon al trenului de metrou”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. Circulaţia la metrou a fost oprită după eveniment, fiind reluată de dimineaţă.

Viteza ar putea fi o cauză

Directorul Metrorex a subliniat că cei care au făcut revizia garniturii de metrou care a deraiat vor fi sancţionaţi, precizând că aceasta a circulat pe ruta Unirii - Timpuri Noi doar marţi şi miercuri.

În această dimineaţă, o comisie de anchetă a început cercetările pentru a afla ce s-a întâmplat. Potrivit directorului Metrorex, revizia trenului a fost făcută de către firma Alstom Transport SA.

Şi directorul firmei, Gabriel Stanciu a asistat personal la verificările făcute la tren. „Revizia la trenul implicat în accident s-a făcut cu două zile înainte de incident, şi i se puseseră roţi noi. Trenul a fost fabricat în 1989 şi de obicei au o durată de folosinţă de 40 de ani”, a declarat Stanciu.

El a precizat că specialiştii vor decide cauza incidentului mergându-se pe varianta unei probleme de infrastructură, dar şi a vitezei, mai ales că totul s-a petrecut la un viraj. 

Un contract „gras”

Coincidenţă sau nu, incidentul s-a petrecut exact la o zi de la lansarea de către Metrorex a unei licitaţii pentru găsirea unei firme de consultanţă pentru renegocierea contractului cu francezii care se ocupă de întreţinerea vagoanelor, Alstom Transport.

Conform contractului semnat în 2003, pe o perioadă de 15 ani, cu francezii, Metrorex plăteşte 239.750.000 de lei pentru servicii printre care mentenanţa vagoanelor şi curăţenie, adică aproximativ 50.000 de euro pe zi.

Pentru renegociere, Metrorex a solicitat un audit în această vară un raport de audit. „Raportul nu este public. Rezultatele auditului au fost semnalate Ministerului Transportului” , a spus Udrişte.





București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite