Cum va arăta staţia Pipera în care va opri trenul metropolitan din 2023

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul statiei Pipera de pe traseul trenului metropolitan FOTO Buletin de Bucureşti
Proiectul statiei Pipera de pe traseul trenului metropolitan FOTO Buletin de Bucureşti

O nouă linie de tren metropolitan pe traseul Gara de Nord – Pipera – Gara Obor ar putea fi dată în folosinţă anul viitor, a declarat edilul Capitalei, Nicuşor Dan, precizând că pe acest traseu ar urma să fie înfiinţate staţii noi, scrie Buletin de Bucureşti.

Coridorul feroviar Gara de Nord – Gara Obor tranzitează sectoarele 1 şi 2, oraşul Voluntari dar şi localităţile Pantelimon şi Dobroeşti. Deşi multe zone sunt populate cu locuinţe în regim de înălţime mic, multe dintre acestea sunt dense şi compacte, arată analizele specialiştilor intrate în posesia Buletin de Bucureşti.

Lung de aproape 20 de kilometri, coridorul feroviar Gara de Nord – Gara Obor oferă oportunitatea înfiinţării de noi facilităţi în plus faţă de cele deja existente. Pe lângă staţiile Carpaţi, Gara Băneasa şi Pantelimon Sud, specialiştii propun înfiinţarea unora noi sau dezvoltarea altora care să servească astfel zonele adiacente pe o rază de până la 1,2 kilometri, adică între 5 şi 15 minute, cel mult, de mers pe jos.

Griviţa, Monitorul Oficial, Aerogării, Henri Coandă, Pipera, Andronache, Fundeni, Dobroeşti şi Doamna Ghica sunt denumirile propuse în analizele de valorificare a activelor căilor ferate.

Cea mai importantă dintre acestea este staţia Pipera, prevăzută de specialişti la graniţa dintre Sectorul 2 şi oraşul Voluntari, în stânga Şoselei Petricani. Aici, în timp, ar urma să fie construit un nod intermodal, care să integreze trenul metropolitam cu mijlocele STB şi cele ale operatorilor de transport din Ilfov.

Proiect statie Pipera de pe traseul trenului metropolitan FOTO buletin de Bucuresti

FOTO Buletin de Bucureşti 

Potrivit planurilor privind introducerea serviciilor de tren urban, coridorul feroviar Gara de Nord – Gara Obor ar urma să fie deservit în principal de două perechi de trenuri:  

T3 – Gara de Nord – Pantelimon – Progresu (45 km)

T4 – Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (30 km)

Cele 16 linii de tren urban ar urma să fie operaţionalizate până în 2030.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite