Cum arată autobuzele Mercedes Benz Citaro Hybrid cumpărate de Primăria Capitalei. Primul ar trebui să fie livrat în martie FOTO VIDEO

Cum arată autobuzele Mercedes Benz Citaro Hybrid cumpărate de Primăria Capitalei. Primul ar trebui să fie livrat în martie FOTO VIDEO

Sursă Foto: Facebook.com / Gabriela Firea

Primul autobuz Mercedes Benz Citaro Hybrid din cele 130 cumpărate anul trecut de Primăria Capitalei pentru STB va sosi în Capitală în luna martie, anunţă Gabriela Firea pe Facebook. Noile autovehicule au costat 50 de milioane de euro, iar primarul general spune că este un prim pas în diminuarea poluării generate de traficul urban.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Prototipul va reprezenta mărţişorul pentru Bucureşti, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului Bucureşti va recepţiona câte 20 de bucăţi pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un număr de 130 de bucăţi. Valoarea totală a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus", scrie Firea pe Facebook.
 
Autobuzele Mercedes Benz Citaro Hybrid au sistem de virare tip „Intelligent eco steering", capacitate mare de transport, funcţii speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, prize USB şi sistem informatic performant. Potrivit informaţiilor publicate de edilul Capitalei, sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă, astfel necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale. În acest sens, garanţia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000, garanţie de tip Full Warranty. 
 
Foto Mercedes Benz  
Tehnologia hibridă face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile STB, cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât şi a consumului de carburant. 
 
„În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip «Intelligent eco steering», care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului, precum şi o punte motoare construită din materiale uşoare, silentioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenantă cât mai redusă", mai scrie în postarea primarului general.
 
Foto Facebook / Gabriela Firea
Firea menţionează că interiorul autobuzelor este „modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată“, autobuzele având o capacitate mare de transport, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităti, cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. 
  
De asemenea, postul de conducere al şoferului are dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală.
 
 

Achiziţii problematice la PMB pentru STB: autobuze diesel şi tramvaie turceşti 

Cele 130 de autobuze Mercedes vin după ce PMB a cumpărat în 2018, 400 de autobuze diesel Otokar, în primele luni de utlizare ale acestora apărând numeroase informaţii despre defectarea lor. Primăria Capitalei mai are în desfăşurare o licitaţie pentru cumpărarea a 100 de tramvaie, dar procesul este suspendat din cauza unor probleme privind organizarea şi suspiciunile de favorizare a unui producător turc de material rulant.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: