Cum a ajuns compania de transport din Bucureşti un mamut cu 11.000 de angajaţi

Cum a ajuns compania de transport din Bucureşti un mamut cu 11.000 de angajaţi

Compania de transport public din Bucureşti – STB, fosta RATB – funcţionează cu peste 11.000 de angajaţi, dintre care mai puţin de jumătate sunt şoferi de vehicule, arată datele transmise de Primăria Capitalei.

Consilierul municipal Ciprian Ciucu acuză că Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a crescut organigrama de la RATB de la 10.500 la 11.700 de angajaţi. Ciucu afirmă că STB, la fel ca restul instituţiilor PMB, este „căpuşată la cote incredibile”, după ce Gabriela Firea a lărgit toate schemele de personal.

Organigrama publicată pe site-ul STB SA arată că numărul maxim de angajaţi este de 11.700, iar PMB afirmă că în prezent are 11.084 angajaţi. 

Primăria Capitalei susţine că majorarea numărului de conducători de vehicule şi, implicit, a numărului total de angajaţi a fost generată de majorarea numărului de vehicule, în condiţiile în care au fost cumpărate 400 de autobuze noi şi au fost scoase din imobilizare şi modernizate troleibuze şi tramvaie. Totodată, compania arată că, în perioada fostei Regii Autonome de Transport Bucureşti (RATB), numărul de autobuze din parcul activ era la jumătate.

Sub jumătate dintre angajaţi sunt şoferi

Ciprian Ciucu mai acuză că raportul dintre şoferi şi vatmani versus alţi angajaţi este de unul la trei. Potrivit PMB, în total sunt 900 de vatmani, 560 de şoferi de troleibuz şi 3.200 de şoferi de autobuz. Astfel, datele transmise de PMB nu sunt departe de această cifră: de fapt, există un şofer sau vatman la 2,3 alţi angajaţi.

„În prezent, 900 de vatmani asigură circulaţia a 260 de tramvaie din parcul activ, 560 de şoferi de troleibuz asigură ieşirea în traseu a celor 171 de troleibuze din parcul activ, iar 3.200 de şoferi de autobuz asigură utilizarea a 1.100 de autobuze din parcul activ de vară”, arată un comunicat transmis de Primăria Capitalei.

Oficialii municipalităţii mai susţin că, de asemenea, în spatele fiecărui vehicul care iese în traseu se regăseşte munca de zi şi de noapte a altor zeci de angajaţi cu diverse pregătiri. La aceştia se adaugă personalul „TESA”, care reprezintă circa 10% din totalul angajaţilor.

„Dar, pentru ca o societate de transport să funcţioneze în condiţii bune, nu are nevoie doar de şoferi, ci şi de mecanici, electricieni, alte funcţii necesare pentru verificările şi reviziile care se fac zilnic şi periodic, are nevoie de şefi şi coordonatori ai acestora. În afară de aceştia, mai sunt casieri, lucrători specialişti pe diverse domenii, de la mecanică, la Tehnologia Informaţiei, care asigură, de la încasarea contravalorii titlurilor de călătorie, până la simulări de trasee, de încărcări pe vehicule, programarea vehiculelor în funcţie de cerere şi capacitatea de transport, dar şi de fluxurile de călători şi valorile de trafic”, mai explică PMB.

În cadrul STB SA, salariul mediu tarifar este de 3.450 de lei, la care se adaugă bonuri de masă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: