FOTO VIDEO Centrul Bucureştiului, renovat de mântuială. Pavajul de la Piaţa Unirii nu a rezistat nici măcar trei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pavajul de la Piaţa Unirii a fost spart la mai puţin de trei luni de la montarea lui.                   FOTO Adevărul
Pavajul de la Piaţa Unirii a fost spart la mai puţin de trei luni de la montarea lui.                   FOTO Adevărul

Întreaga zonă a Pieţei Unirii, una dintre cele mai aglomerate locuri din Bucureşti şi implicit din România, a intrat într-un proces de reamenajare în luna noiembire, anul trecut. Proiectul viza refacerea completă a trotuarelor de pe toate laturile pieţei şi amenajarea parcării de taxiuri din faţa Magazinului Unirea. Şantierul a fost abandonat în decembrie, iar mare parte din ce s-a construit până atunci este acum compromis.

Dacă în ceea ce priveşte spaţiul destinat taxiurilor din Piaţa Unirii, muncitorii au dus lucrarea până la capăt, şantierele întinse pe toate trotuarele din această zonă au îngheţat complet, odată cu venirea iernii. Mai mult decât atât, trotuarele care au fost reparate parţial în noiembrie şi decembrie se degradează pe zi ce trece datorită calităţii execrabile a lucrării şi a nesimţirii unora dintre şoferi care îşi parchează maşinile pe zona pietonală de aici.

În dreptul Magazinului Unirea reamenajarea spaţiului petonal a fost făcută doar pe jumătate, deşi întreaga zonă a fost decopertată în luna noiembrie. Până la venirea sezonului rece, muncitorii au reuşit să acopere doar o treime din respectivul spaţiu, iar după sistarea lucrărilor, ceea ce reuşiseră să schimbe până în acel moment s-a prefăcut într-un morman de pietre sparte.

Din cauza şantierului neîmprejmuit şi a şoferilor care îşi lasă maşinile pe trotuarul din faţa centrului comercial de la Unirii, multe din plăcile de pavaj pietonal de aici s-au spart sau au fost dizlocate din pavaj. Un alt motiv pentru care ceea ce s-a făcut până acum în această zonă nu a rezistat nici măcar 3 luni este calitatea proastă a materialelor folosite de constructori.

Plăcile de piatră folosite la pavarea trotuarelor de la Unirii, asemănătoare cu cele de la Piaţa Universităţii sau de pe Bulevardul Magheru, sunt mai subţiri decât cele recomandate pentru pavarea unor zone intens circulate. De asemenea, dalele folosite aici sunt făcute din piatră, nu din granit, cum ar fi indicat pentru mărirea durabilităţii lucrării.

O explicaţie complexă pentru această situaţie absurdă ne-a fost oferită de Vicepreşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, arhitectul Şerban Sturdza, acum câteva săptămâni când a explicat cum se face pavarea străzilor şi a trotuarelor din Bucureşti. Acesta spunea că, deşi piatra cubică are mult mai multe avantaje decât covorul asfaltic, cele mai multe lucrări de acest gen care se fac la noi sunt făcute de mântuială şi ascund nişte afaceri bazate pe furt.

Cum se face pavarea străzilor în Bucureşti

"În Bucureşti, piatra cubică se pune într-o pojghiţă de doi centimetri, pentru că restul se fură. Cu toate că piatra trebuie să reziste zeci şi zeci de ani. În alte oraşe piatra are dimensiuni mari, aici are dimensiuni mici. În alte oraşe piatra e de bună calitate, aici se ia piatra cea mai proastă".

Administraţia Străzilor din Bucureşti, instituţia din subordinea Primăriei Municipale, care este direct răspunzătoare pentru această lucrare spune că lucrările de aici nu vor fi recepţionate de Primărie decât atunci când vor corespunde cerinţelor impuse la data semnării contractului.

”În cazul în care lucrarea nu va corespunde standardelor impuse la data semnării contractului, Administraţia Străzilor din Bucureşti nu va semna pentru recepţia lor. Lucrarea nu a fost finalizată şi urmează să se reia atunci când vremea va permite acest lucru. De asemenea, toate dalele care s-au stricat până acum vor fi înlocuite pe cheltuiala constructorului” a declarat Carmen Dincă, purtătoarea de cuvânt a Administraţieri Străzilor din Bucureşti.

La Universitate, lucrările de reamenajare ale spaţiului pietonal au fost finalizate odată cu cele de la parcarea subterană de aici. Pe spaţiul de vizavi de Universitatea Bucureşti, constructorii au optat pentru o variantă mult mai simplă, turnând plăci de beton în jurul unor chenare de poiatră cubică.

Deşi, aparent, lucrarea arată bine, neexistând porţini sparte sau neterminate,  plecarea constructorilor din zonă pare a fi fost făcută în cea mai mare grabă. În jurul unei construcţii care ajută la ventilaţia parcării subterane, au fost îngrămădite mai multe resturi de materiale de construcţi şi un indicator rutier enorm.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite