Cele cinci măsuri care vor îmbunătăţi circulaţia infernală din Bucureşti

Cele cinci măsuri care vor îmbunătăţi circulaţia infernală din Bucureşti

FOTO Adevărul

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România a transmis vineri către Primăria Capitalei o listă cu 5 măsuri care, în analiza asocieţiei, pot îmbunătăţi rapid mobilitatea în regiunea Bucureşti-Ilfov. Măsurile vizează în primul rând îmbunătăţirea condiţiilor de deplasare la orele de vârf din timpul săptămânii, atunci când congestiile provoacă probleme

Ştiri pe aceeaşi temă

Lista cu cele 5 măsuri:
 
Ridicarea restricţiilor pentru circulaţia trotinetelor electrice pe marile bulevarde din Bucureşti. Termen de implementare: maxim 2 săptămâni;
 
Realizarea benzii unice dedicate transportului public de persoane, cu integrarea circulaţiei bicicletelor şi a maşinilor TAXI, pe tronsonul Băneasa – A.S.E. (9,2 km), precum şi realizarea a 3 parcări de tip P&R în zona Băneasa. Termen de implementare: între 30 şi 180 de zile;
 
Creşterea siguranţei rutiere în 255 de intersecţii şi 320 km de străzi. Termen de implementare: 180 de zile, conform calendarului cu activităţi din cadrul proiectului caştigător al Campaniei “Propune pentru Bucureşti – 2017”;
 
Realizarea unei piste pentru biciclete pe bulevardul Kiseleff si realizarea conexiunilor între pistele care ajung în Piaţa Victoriei (Buzeşti, Aviatorilor, Kiseleff şi Calea Victoriei). Termen de implementare: între 30 şi 90 de zile
 
Realizarea de benzi dedicate transportului public de persoane pe toate liniile de tramvai care permit circulaţia autovehiculelor şi devierea liniilor autobuzelor pe aceste benzi. Termen de implementare: între 30 şi 180 de zile
 
Aceste măsuri acţionează pe două direcţii, reducând apetitul locuitorilor pentru utilizarea deplasărilor motorizate individuale şi, foarte important, oferindu-le alternative viabile de deplasare, susţin reprezentanţii OPTAR.
 

Cele cinci măsuri analizate în detaliu

1. Măsura de ridicare a restricţiilor pentru circulaţia trotinetelor electrice pe marile bulevarde din Bucureşti vine ca necesitate a faptului că pe multe artere din Bucureşti există indicatoare care permit circulaţia autovehiculelor cu o viteză mai mare decât limita maximă de viteză în localităţi, respectiv 50 km/h. Or, modificările legislative care au reglementat circulaţia trotinetelor electrice interzic acestora să circule pe aceste tronsoane. 
 
Conform prevederilor Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, semnificaţia unui indicator rutier poate fi limitată prin adaugarea unor panouri adiţionale (art. 65 (2)). Acelaşi regulament mai prevede la articolul 66 că semnificaţia unui indicator rutier poate fi valabilă pentru o singură bandă de circulaţie. Astfel, implementarea măsurii trebuie să prevadă adăugarea de panouri adiţionale cu textul “CU EXCEPŢIA PRIMEI BENZI DE CIRCULAŢIE” sub toate indicatoarele din Bucureşti care permit o viteză mai mare decât limita maximă în localităţi, respectiv 50 km/h.Termen de implementare: maxim 2 saptămâni, din care o săptămâna pentru aprobarea măsurii în Comisia Tehnică de Circulaţie şi o săptămână pentru realizarea şi montarea panourilor adiţionale. 
 
2. Realizarea benzii unice dedicate transportului public de persoane pe tronsonul Băneasa – A.S.E. (9,2 km) precum şi realizarea a 3 parcări de tip P&R în zona Băneasa se pot realiza într-un timp scurt, dacă au fost respectate măsurile prioritare prevăzute de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. Acest plan prevedea realizarea unui Standard local care să stabilească modul de realizare a staţiilor transportului public de persoane (termen: aprilie 2018) precum şi prioritizarea transportului public în intersecţii (termen: aprilie 2018).
 
Dacă aceste măsuri nu au fost finalizate, măsura poate fi întârziată, dar tot se poate finaliza până la începerea anului şcolar.
În schimb, cele 3 parcări de tip P&R se pot amenaja imediat, necesitând doar marcaje şi stabilirea modului de control a accesului în parcări. Cele 3 suprafeţe care pot fi amenajate ca parcări sunt: Aleea Privighetorii – 221 locuri, sub pasajul Jandarmeriei – 175 locuri, si sub pasajul Ion Zavoi – 175 locuri. Cele 3 parcări vor fi în imediata vecinătate a benzii dedicate transportului public, îndeplinind condiţia necesară pentru o parcare de transfer.
 
Trebuie precizat faptul că delimitarea benzii unice cu obstacole (borduri sau bolarzi), aşa cum obişnuieşte Primăria Capitalei, este mai scumpă şi mai ineficientă decât implementarea unui sistem de sancţionare automat al celor care utilizează fără drept această bandă. Acest sistem de sancţionare automat este o facilitate a Sistemului de management al traficului, dar el nu a fost niciodată implementat. Termen de implementare: între 30 şi 180 de zile
 
3. Creşterea siguranţei rutiere în 255 de intersecţii şi 320 km de străzi este o obligaţie a Primăriei Capitalei, stabilită prin adoptarea de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti a Campaniei “Propune pentru Bucureşti – 2017”. Chiar dacă au trecut doi ani de când acest proiect trebuia implementat, niciuna dintre activităţile prevăzute nu a fost începută. Termen de implementare: 180 de zile, conform calendarului cu activităţi
 
4. O pistă pentru biciclete (cu dublu sens) pe bulevardul Kiseleff, de la Arcul de Triumf până în Piaţa Victoriei, se poate implementa rapid, folosindu-se modelul pistei de pe Calea Victoriei. De asemenea, este urgentă realizarea conexiunilor între pistele care ajung în Piaţa Victoriei (Buzeşti, Aviatorilor, Kiseleff şi Calea Victoriei). Termen de implementare: între 30 şi 90 de zile
 
5. Realizarea de benzi dedicate transportului public de persoane pe toate liniile de tramvai care permit circulaţia autovehiculelor şi devierea liniilor autobuzelor pe aceste benzi. Contrar opiniilor exprimate în ultimii 2 ani de reprezentanţii Primăriei Capitalei, nu există nicio prevedere legală care să interzică acest lucru pe teritoriul României, astfel de exemple existând deja în Iaşi şi Cluj-Napoca. Singurul impediment real este doar faptul că nu a fost realizat Standardul local pentru realizarea staţiilor comune autobuz – tramvai, astfel încât amenajarea acestora să înceapă imediat. De asemenea, proiectul nu poate da rezultate maxime pentru că încă nu a fost implementată măsura de prioritizare în intersecţii a transportului public, aşa cum era prevăzut în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov.

Termen de implementare: între 30 şi 180 de zile

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: