Capitala va avea 130 de noi autobuze Mercedes, de tip hibrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Capitalei a finalizat licitaţia pentru achiziţionarea a 130 de autobuze hibrid, câştigătorul fiind Mercedes – Benz, a anunţat primarul general, Gabriela Firea, pe pagina de Facebook.

Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul “Bus of the year 2019", acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Achiziţia este făcută cu fonduri europene. 

`Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziţionate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanţare nerambursabilă vor contribui la îmbunatăţirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar şi la diminuarea poluării generate de traficul urban.

Imagine indisponibilă

Este o îmbunătăţire semnificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziţionat nici măcar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti este înnoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care oferă bucureştenilor cele mai bune condiţii de tranport în comun.

Mai avem în curs de atribuire contractele pentru alte 300 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice – care se află, în acest moment, în diverse etape de evaluare şi pentru care o parte din finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile~, a scris primarul Capitalei, Gabriela Firea, pe pagina sa de Facebook..

Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul “Bus of the year 2019”, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Imagine indisponibilă

Garanţia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanţie de tip Full Warranty.

Finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”.

Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie.

Detalii tehnice:

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti.

Imagine indisponibilă

Asemenea compartimentului călătorilor, o atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală.

Tehnologia hibrid:

Imagine indisponibilă

Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă, astfel necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B. cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât şi a consumului de carburant.

În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului, precum şi o punte motoare construită din materiale uşoare, silenţioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenanţă cât mai redusă.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite