Când vom merge cu metroul în Drumul Taberei şi când încep lucrările la magistrala către Aeroportul Otopeni

Când vom merge cu metroul în Drumul Taberei şi când încep lucrările la magistrala către Aeroportul Otopeni

Autorităţile susţin că există o dată preconizată când o parte din magistrala 5 de metrou - Drumul Taberei se va termina FOTO Adevărul

Reprezentanţii Metrorex şi ai Ministerului Transporturilor au explicat pentru adevarul.ro când preconizează că se vor termina primele lucrări de la Magistrala 5 – Drumul Taberei, dar şi dacă magistrala care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni se va mai construi sau nu.

Chiar dacă lucrările la Magistrala 5 – Drumul Taberei se află în prezent într-o întârziere de opt luni, reprezentanţii Metrorex susţin că există deja un termen preconizat de terminarea a primului tronson din proiect, Râul Doamnei – Eroilor 2.

„Odată finalizată partea de structură a staţiilor şi tunelelor, urmează montarea căii de rulare, partea de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este începutul anului 2016. Pentru restul traseului Magistralei 5 (Eroilor 2 - Pantelimon) nu se poate estima un termen în acest moment”, se arată în răspunsul unei solicitări făcute de adevarul.ro.

Cu toatea acestea însă, aducem aminte că lucrările de pe şantier sunt deja întârziate cu circa opt luni. Chiar dacă ar fi trebuit să dureze trei ani, acest lucru nu se va mai întâmpla. Pe lângă faptul că nealocarea la timp a sumelor necesare de la bugetul de stat face ca lucrările să meargă lent, acelaşi motiv a născut alt risc, şi anume acela de a rămâne şi fără fondurile europene aprobate de Uniunea Europeană.

Chiar dacă sumele sunt aprobate, Statul trebuie, înainte de toate, să aloce fondurile necesare şi abia apoi să îi fie restituite, în etape, fondurile.

Metroul spre Otopeni, în lucru

Chiar dacă fostul ministru al Transporturilor şi actual codamnat la 5 ani de închisoare cu executare pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu în formă calificată, Relu Fenechiu, spunea că magistrala care ar lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord nu este o investiţie care să renteze, reprezentanţii Metrorex susţin că faza preliminară este în lucru.

„Proiectul «Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni» este finanţat parţial cu sprijinul Guvenului Japoniei prin Acordul de Împrumut ROM – P5, semnat de România şi Agenţia de Cooperare Internaţională a Japoniei (JICA), la data de 10 martie 2010, Ordonatorul principal de credite fiind Ministerul Transporturilor”, au declarat reprezentanţii Metrorex şi ai Ministerului Transporturilor.  

Potrivit acestora, în momentul de faţă, pentru realizarea proiectului, se derulează contractul de servicii de consultanţă şi  proiectare,  încheiat între S.C. METROREX S.A. şi Asocierea formată din PADECO CO. LTD. (Japonia) - ORIENTAL CONSULTANTS LTD (Japonia) - METROUL S.A. (România),  în limita bugetului alocat.

Pe aceeaşi temă:

Şantierul amânărilor: Metrorex îngroapă lunar 3,5 milioane de euro în metroul din Drumul Taberei. Când încep „cârtiţele“ treaba şi cât va dura săparea tunelurilor

Circulaţia, dată peste cap în Drumul Taberei. Traficul rutier va fi deviat timp de două luni pentru lucrările la staţia de metrou Orizont

Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Directorul Comercial Metrorex: 16 trenuri noi vor intra în reţea începând cu 2014. Care sunt realizările instituţiei şi programul de investiţii

INFOGRAFIE Un an întârziere pentru metroul din Drumul Taberei. Relu Fenechiu: „Nu vă pot spune ce s-a întâmplat cu muncitorii care nu sunt aici“

FOTO Alba-neagra cu metroul din Drumul Taberei. Autorităţile: plăţile sunt la zi, banii sunt suficienţi, lucrările continuă. Realitatea: nu se face nimic. Cât ne costă conservarea şantierului

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: