Când va fi gata calea ferată Gara de Nord Aeroportul Otopeni şi cât de aproape de clădiri este proiectată FOTO

Când va fi gata calea ferată Gara de Nord Aeroportul Otopeni şi cât de aproape de clădiri este proiectată FOTO

Apropierea nefiresc de mare pe anumite porţiuni dintre calea ferată care face legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni nu a ţinut prea mult timp în loc lucrările de construcţie. Oficialii aeroportului au publicat deja fotografiile care arată stadiul lucrărilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi iniţial proiectul a tot fost promis că va fi gata în luna iunie, la timp pentru campionatul European de fotbal Euro 2020, procesele iniţiate de proprietari ai clădirilor pe lângă care trece calea ferată au dus la amânarea deschiderii, promisă de autorităţi pentru data de 26 august.
 
 
 
 
Acum, după mai bine de o jumătate de an de când a început acest scandal - care de altfel nu a împiedicat demararea lucrărilor -, CNAB a publicat fotografii care reflectă stadiul lucrărilor.
 
Şi din acestea se poate vedea cât de apropiată este calea ferată de clădirile de locuit, aşa cum se poate observa şi în proiectul iniţial pe care-l vedeţi mai sus.
 
 
 
Traseul linie Gara de Nord - Otopeni va avea 19,1 km şi trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute.
 
 
Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă şi DN1, respectiv între Telekom Arena şi halta Odăile. Nu s-a lucrat câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiţie de o contestaţie depusă de reprezentanţii hotelului Vienna House şi o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în martie şi acum au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.


 
 
Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.
 
Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o staţie supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.
 
Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: