Bulevardul Dimitrie Pompeiu, blocat de maxi taxi şi autobuze

Artera îngustă este veşnic aglomerată şi nicio autoritate nu face nici pentru a fluidiza traficul din zonă. Problema traficului din nordul Capitalei este arhicunoscută de edilii oraşului, însă nimeni nu se implică în rezolvarea ei, pasând vina pe dezvoltarea imobiliară a locului pe o infrastructură nepregătită.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aproape la orice oră din zi, imaginea Bulevardului Dimitrie Pompeiu este aceeaşi: cozi lungi de maşini care se formează în spatele câte unui autobuz care opreşte ori de câte ori vreun doritor flutură din mână, sau vreun trecător are chef să treacă pe una dintre cele două treceri de pietoni aflate la mai puţin de zece metri distanţă una de alta.

Faptul că tramvaiul nu circulă momentan este o monedă cu două feţe: pietonii pot merge liniştiţi pe lângă şine pentru că, în mod normal, ar fi trebuit să se strecoare printre maşinile parcate pe trotuar. În acelaşi timp, spaţiul rămas liber este folosit de taximetrişti drept parcare şi de vitezomanii care nu mai au răbdare să stea la cozi drept bandă de urgenţă.

Cine sugrumă traficul?

Şoferii pun frână şi staţionează minute bune de fiecare dată când un autobuz sau un maxi taxi face staţie oriunde are chef. „Sunt cei de pe maxi taxi care opresc când le face cineva semn cu mâna şi apoi sunt autobuzele angajate de firme care iau angajaţii de la metrou şi îi duc la sediu“, mai spune un taximetrist care-şi face veacul prin zonă, Matei Ştefan.

Şoferi de pe linia preorăşenească 445 opresc, într-adevăr, la orice client, nepăsători la haosul pe care îl crează în urma lor. „Ei au staţii în care trebuie să staţioneze, nu au voie să oprească oriunde. Este vorba despre şoferi indisciplinaţi care vor să aibă cât mai mulţi clienţi“, a explicat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvând al RATB, menţionând că este foarte greu ca cineva să stea şi să prindă aceşti şoferi.

Cât despre autobuzele particulare, care au capete de linie ad-hoc aici, atât Ion Dedu, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei cât şi Iancu Crăciunoiu, şeful Autorităţii Rutiere Române (ARR), sunt de acord că acestea trebuie să aibă autorizaţie de funcţionare, însă amândoi aruncă responsabilitatea pe umerii celuilalt. „Noi dăm autorizaţii pentru taxi şi maxi taxi, de ceilalţi se ocupă ARR-ul“, declară Dedu. În acelaşi timp, Crăciunoiu spune că „Noi nu ne ocupăm decât de liniile intrajudeţene“.

Soluţia, la anu’!

Nici Poliţia Rutieră nu are prea multe de spus. „Dacă şoferii opresc în locuri interzise îi amendăm. Maşinile de pe trotuar însă nu avem cum să le ridicăm, decât cele de pe carosabil“, ne-a declarat Daniel Piştea, inspector principal la Brigada de Poliţie Rutieră Bucureşti. Singura soluţie de fluidizare a traficului, văzută de autorităţi, este un plan de lărgire a bulevardului, dar acest lucru va fi posibil, în opinia lui Dedu, cel mai devreme anul viitor. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările