Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, este de părere că Bucureştiul nu are nevoie de metrou FOTO Ionuţ Ungureanu

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este de părere că investiţia pentru Magistrala 6, cea care ar uni Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni şi pentru care s-a început încă de acum doi ani o colaborare cu o firmă japoneză, este una nejustificată şi mult prea costisitoare. Fenechiu crede că traficul subteran nu este destul de intens pentru o asemenea cheltuială.

Ştiri pe aceeaşi temă

"În ceea ce priveşte legătura dintre Gara de Nord şi Otopeni, Magistrala 6, aşa cum este numită, daţi-mi voie să vă spun că un miliard şi vreo 200 de milioane de euro cât este estimarea pentru această magistrală, mie personal mi se pare uriaşă, şi eu nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă. Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, vreau să vă gândiţi că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului”, a declarat Fenechiu, într-o conferinţă de presă, citat de Medifax. 

Ministrul Transporturilor a oferit o comparaţie cu traficul de pe un tronson similar al Metrorex, arătând că va fi unul cu circa o sută de ori mai puţini pasageri. Cu toate astea, Fenechiu nu a uitat să menţioneze că România se află într-o ”situaţie delicată” având în vedere contractul semnat deja cu o firmă japoneză.

Mai exact, la sfârşitul anului 2011, Metrorex a semnat un contract de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou. Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România, având ca subconstractanţi SC Seneca Group International SRL şi Systra Franţa SA.

Într-o primă etapă, consultantul a avut ca sarcină revizuirea studiului de fezabilitate pentru eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi a numărului de staţii. Semnarea contractului de consultanţă a fost urmată, în luna mai a anului trecut, de lansarea de către Metrorex a unui anunţ de intenţie pentru construirea Magistralei 6 de metrou.

”Suntem într-o situaţie uşor delicată, pentru că există un contract cu japonezii, eu o să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru că avem infrastructură feroviară până aproape de aeroportul Otopeni şi am putea prelungi această infrastructură şi eventual să o introducem în subteran, în zona aeroportului Otopeni, şi să avem o legătură de zece ori mai ieftină şi care să parcurgă această distanţă într-un timp similar", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că această variantă este doar ideea sa şi că nu a fost discutată în amănunt cu premierul, urmând să se stabilească dacă aceasta va fi considerată fezabilă.

Magistrala Drumul Taberei, ”echilibristică” pe bani europeni

Cu toate astea însă, ministrul Transporturilor nu a uitat să menţioneze că Magistrala 5 Drumul Taberei ar putea fi construită, dar că nici acest lucru nu este unul în totalitate cert.

Având în vedere că metoda abordată de autorităţi a fost atragererea fondurilor europene şi nu finanţarea de la bugetul de stat ori un credit pentru a construi această magistrală, este nevoie ca firmele care au câştigat contractul de construcţie să se supună condiţiilor Uniunii Europene.

Fenechiu pasează magistrala 5 Drumul Taberei firmelor constructoare

Mai exact, pentru ca Uniunea Europeană să ofere sumele necesare construirii Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei, firmele constructoare trebuie să se alinieze la altfel de standarde şi exigenţe.

"Suntem în discuţii cu companiile care lucrează pe Magistrala 5, întreaga magistrală, şi cu cei de la Max Boegl, şi cu cei de la Astaldi, pentru a vedea dacă dumnealor consideră că pot să continue aceste contracte după normele şi exigenţele Comisiei Europene. După cum ştiţi, Comisia Europeană ne cere contracte clare, fără ordine de variaţii mari, lucrări de calitate şi executate în timp. Dacă îşi vor asuma aceste lucruri, cele două companii, cu siguranţă în cel mai scurt timp vom demara activitatea, pe bani europeni. Dacă nu, nu", a mai spus Fenechiu.

Pe aceeaşi temă:

FOTOGALERIE Cum vor arăta noile staţii de metrou spre Otopeni. Şi călătorii de pe Magistrala 5 vor beneficia de staţii moderne

FOTO Pe unde trece Magistrala 6 de metrou, spre Aeroportul Otopeni

Cârtiţele, gata să sape. Metrorex: „Aşteptăm să primim bani la rectificarea bugetară. În iunie vom primi acceptul UE pentru subvenţii”. Când încep săpăturile

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările