FOTO Şantiere eterne care sufocă Bucureştiul. Când vor fi date în folosinţă trei din cele mai importante lucrări de infrastructură din Capitală

FOTO Şantiere eterne care sufocă Bucureştiul. Când vor fi date în folosinţă trei din cele mai importante lucrări de infrastructură din Capitală

Cel puţin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulţumire pentru cetăţeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu

Chiar dacă primarul Capitalei, Sorin Oprescu, se laudă cu lucrări vaste de infrastructură, bucureştenii sunt tot mai deranjaţi de şantierele de pe marile artere, începute cu mult timp în urmă şi nici acum terminate

Primarul Capitalei declara, pe 24 iulie, că există 117 şantiere în curs de derulare în oraş, arătând astfel cu ce se ocupă municipalitatea, care nu o dată a fost acuzată de trafic aglomerat şi disconfort de cetăţeni. Edilul-şef a uitat, însă, să menţioneze că în lista prezentată se numără cel puţin trei şantiere mari, lucrări la artere principale şi foarte circulate din oraş care sufocă oraşul de multă vreme: Buzeşti-Berzei-Uranus, Liviu Rebreanu şi Mihai Bravu. Reporterii „Adevărul“ au verificat care este stadiul real al lucrărilor şi au stat de vorbă cu oamenii care locuiesc în aceste zone.

DIAMETRALA, CRITICATĂ DE SOCIETATEA CIVILĂ

Poate unul dintre cele mai importante lucrări din Bucureşti, Bulevardul Buzeşti-Berzei-Uranus, sau Diametrala Nord-Sud, este totodată unul contestat, încă de la începutul investiţiei, în 2010, de către mai multe ONG-uri. Ele au criticat felul în care au fost făcute exproprierile şi au fost date autorizaţii de demolare pentru imobilele cu statut de monument istoric sau din zone protejate. Scandalul a culminat cu Hala Matache, monument care a fost în final demolat, pentru a fi reconstruit. Municipalitatea preciza atunci că valoarea estimată a investiţiei totale este de circa 330 de milioane de euro. Lucrările la primul tronson al Diametralei au început în toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Pe 6 decembrie 2011, Sorin Oprescu a inaugurat porţiunea dintre Calea Plevnei şi Bulevardul Ştirbei Vodă, adică aproximativ 20% din primul tronson, promiţând că toată lucrarea va fi gata în martie 2012. Cu toatea că în prezent se lucrează, primul tronson nu este nici acum gata.

Şantierul a fost puternic criticat de bucureştenii care locuiesc în zonă şi care străbat zilnic mormanele de noroi şi gunoaie, gropi, denivelări şi fiare împrăştiate peste tot pentru a-şi cumpăra o pâine. Pe pereţii clădirilor derăpănate, cei mai furioşi au scris mesaje dure la adresa primarului, unele dintre ele cerând chiar demisia. Oamenii sunt deranjaţi de lucrările care nu se mai termină niciodată, dar par, în egală măsură, resemnaţi. „Problema este că oamenii se schimbă şi se tot blochează lucrările. Apoi mai apare şi neprevăzutul. Noi credem că pe 15 octombrie se va circula pe primul tronson, cel puţin pe carosabil“, a declarat, ieri, unul dintre reprezentanţii firmei constructoare prezent pe şantier.

Diametrala Buzeşti-Berzei ar urma să treacă pe sub Palatul Parlamentului şi pe sub viitoarea Catedrală a Neamului, facilitând traficul foarte aglomerat din Capitală. Artera urmează să se întindă pe circa 11,8 kilometri şi să aibă câte două benzi pe sens, plus una destinată circulaţiei tramvaiului. Această diametrală este, totodată, unul dintre cele mai întârziate proiect mari din oraş.

BULEVARDUL LIVIU REBREANU

Un alt proiect de infrastructură al municipalităţii este modernizarea Bulevardului Liviu Rebreanu, unde lucrările durează de aproape doi ani şi ar trebui finalizate în această toamnă. Proiectul prevede modernizarea şoselei, înlocuirea liniilor de tramvai şi refacerea intersecţiilor până la Bulevardul Camil Ressu. Este un alt exemplu de investiţie întârziată care le transformă oamenilor din zonă viaţa într-un
calvar. „De ce durează aşa de mult, Oprescu ştie. Lucrările au început de ani de zile, dar nu sunt foarte organizaţi, se mişcă greu. Nu-i controlează nimeni“, a declarat un cuplu de pensionari din cartierul Titan.

Reprezentanţii constructorului au declarat că lucrările sunt în plină desfăşurare şi că vor fi terminate, cel mai probabil, pe 15 octombrie. „Porţiunea dintre Camil Ressu şi Nicolae Grigorescu va fi gata în circa o lună. Există, printre altele, piste de biciclete proiectate din start pe trotuare, fiind separate prin construcţie, vor exista inclusiv semafoare pentru biciclişti“, a explicat unul dintre angajaţi prezenţi la şantierul din Titan.

PASAJUL MIHAI BRAVU A ÎNCEPUT FĂRĂ PUZ

Pasajul suprateran Mihai Bravu este unul dintre proiectele controversate şi îndelung amânate ale Primăriei Capitalei, lucrările iniţiale fiind începute pe 17 ianuarie 2011. Planul urbanistic zonal, devierea unor reţele edilitare şi, în final, insolvenţa firmei care executa lucrările – Romstrade –, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, au împotmolit mersul lucrurilor. În prezent, Primăria Capitalei a atribuit grupului italian Astaldi un contract de 155,7 milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor, termenul fiind de 15 luni de la începerea şantierului.

În acest timp însă, oamenii care locuiesc în zonă şi-au pierdut speranţa şi s-au obişnuit cu stâlpii izolaţi, adevărate fantome în mijlocul unui bulevard aglomerat. „Am primit dispoziţia de începere a lucrărilor pe 13 septembrie şi, după cum vedeţi, ne-am apucat de treabă. În luna mai, vom termina un sens, apoi vor începe lucrările la cealaltă bretea“, susţin angajaţii de pe şantier.

Problema proiectelor de infrastructură întârziate la nesfârşit pare a fi mai degrabă o problemă de fond decât una de întâmplare. Preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“, Nicuşor Dan, crede că este vorba de nepriceperea şi graba Primăriei Capitalei care începe tot felul de proiecte, fără să le şi gândească cum ar trebui. „Mihai Bravu a început fără să aibă PUZ, Oprescu încercând practic să ocolească consilierii. Un alt motiv pentru întârzieri este faptul că primarul nu-şi planifică banii şi nici nu apelează la firme de management de proiect. Începe şantierul şi se trezeşte cu o conductă de care nu ştia sau de momumente care nu pot fi demolate“, a explicat Dan.

Pe aceeaşi temă:

INFOGRAFIE 10.000 de biciclişti îi cer demisia lui Oprescu: „Vrem un Bucureşti pentru Oameni“. Traseul marşului de sâmbătă

Cum trăieşte Bucureştiul evenimentul european „săptămâna de mobilitate urbană“

Sediul Primăriei, o „gogoaşă“ de 2,7 milioane de euro pe an. Maidanezii, un „fonfleu“ electoral

Oprescu se laudă la Bruxelles cu piste de biciclete şi cu încurajarea transportului public, în timp ce în Bucureşti situaţia stă cu totul altfel

Oprescu: „În sectoarele în care primarii nu pot, adun eu câini“- Piedone: „Tot ce vreau de la Primărie este să mă lase să-mi rezolv problema maidanezilor din sector“

Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 

Imagini din aceeasi galerie
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
  • Cel puțin trei şantiere din Bucureşti sunt subiect de nemulțumire pentru cetățeni din cauza întârzierilor FOTO Marian Iliescu 
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările