UPDATE Bucureştenii nu mai primesc autobuze noi. Licitaţia, anulată din greşeală din cauza zilelor libere ale bugetarilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Licitaţia prin care Primăria Capitalei dorea să cumpere 400 de autobuze noi a fost anulată din greşeală, din cauză că reprezentanţii SEAP au omis să prelungească termenul de depunere a ofertelor până pe 16 august, după vacanţa bugetarilor, anunţă PMB. Procesul va fi aşadar reluat.

De asemenea, PMB precizează că au fost înscrieri la această licitaţie, 15 companii depunând oferte.

Redăm mai jos comunicatul instituţiei:

„Primăria Municipiului Bucureşti face următoarele precizări cu privire la licitaţia referitoare la înnoirea parcului auto al RATB cu 400 de autobuze noi Euro 6:

Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00  - termenul limită iniţial de depunere a ofertelor - , de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informaţiei privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 şi 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziţie.

Facem precizarea că, încă din data de 8 august 2017, Primăria Capitalei prin Direcţia Achiziţii a publicat în SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunţ de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16:00.

Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP a înştiinţat PMB că licitaţia a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 deoarece, în afara de publicarea pe site a anunţului de prelungire a termenului, era necesară şi o operaţiune manuală de modificare a datei limită de depunere din 14 august ora 16.00 în 16 august ora 16.00.

Subliniem faptul că această instrucţiune nu se regăseşte clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autorităţile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operaţiunilor de publicare a anunţurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât şi JOUE au publicat anunţul de prelungire a termenului.

Din consultările pe care le-am avut cu reprezentaţii Agenţiei pentru Agenda Digitală a României ni s-a comunicat că s-a luat act de această situaţie şi că, în noul sistem electronic de achiziţii publice (SICAP) care este în implementare, cu perspectivă de a deveni funcţional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenţie manuală.

15 companii, în ordinea depunerii ofertelor – SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI`S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG - au încărcat parţial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitaţii internaţionale.  Însă, în data de 16 august, ofertanţii au constatat că licitaţia a fost anulată automat şi nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.

Ca urmare a acestui viciu tehnic al SEAP, Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de licitaţie pentru achiziţionarea celor 400 de autobuze, documentaţia rămânând aceeaşi.

Astăzi, 17 august 2017, anunţul de participare a fost urcat în  SEAP, la ora 14.48 şi a fost acceptat de ANAP la ora 15.34.

Noul calendar de achiziţie este următorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00-termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00-data limită de evaluare a ofertelor.

Gabriela Firea, Primar General: 

„Vom depune eforturi pentru ca această prelungire a termenelor care nu ne poate fi imputată  să fie recuperată în cadrul procedurii de evaluare a ofertelor, astfel încât termenul de livrare a autobuzelor să nu fie afectat. Acest demers este în interesul bucureştenilor, care în urma acestei achiziţii vor avea parte de o ameliorare semnificativă a condiţiilor de călătorie cu mijloacele de transport în comun”. 

***

Nicio firmă nu s-a înscris la licitaţia publicată de Primăria Capitalei, prin care se intenţiona cumpărarea a 400 de autobuze noi pentru bucureşteni, potrivit datelor SEAP.

Astfel, licitaţia este în prezent trecută în stare de aşteptare pentru a fi anulată automat, după ce termenul-limită de înscriere, data de 14 august, a trecut fără a fi depusă vreo ofertă.

Aşadar, bucureştenii rămân fără autobuze noi, în ciuda planurilor Primăriei de a cumpăra 400 de noi autovehicule. Peste 510 milioane de lei era valoarea estimată a contractului scos la bătaie de municipalitate, primarul general Gabriela Firea afirmând că „pregătirea licitaţiei a fost un proces de durată”.

De ce nu s-a înscris nimeni          

Caietul de sarcini al contractului prevedea că Primăria va achiziţiona un numărul total de 400 de autobuze Euro 6, cu grad redus de poluare şi podea total coborâtă, dintre care 320 de autobuze din gama de 12 metri lungime, având trei uşi duble, 50 de autobuze din gama de 10 metri lungime, cu două uşi duble şi 30 de autobuze din gama de 18 metri cu patru uşi duble.

Una din nemulţumirilor celor care au cumpărat acest caiet de sarcini pentru a participa la licitaţie a fost că Primăria nu a împărţit în trei loturi licitaţia, în funcţie de dimensiunea autobuzelor, scrie HotNews. Potrivit sursei citate, o contestaţie în acest sens a fost depusă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), însă a fost soluţionată în favoarea Primăriei Capitalei.

Caietul de sarcini mai prevedea că noile mijloace de transport în comun trebuie să fie dotate cu un sistem performant de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, un sistem wi-fi de conectare gratuită a posesorilor de telefoane mobile, sisteme performanţe de informare a călătorilor. De asemenea, noile autobuze trebuia să beneficieze de facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi: rampă mecanică pentru persoanele care se deplasează cu cărucior şi difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere.

O altă facilitate importantă necesară era un sistem de comunicare performant, conectat în timp real cu instituţiile de intervenţie, Salvare, Pompieri, Jandarmerie, pentru un timp de reacţie foarte scurt în cazul unor incidente, dar şi comunicarea cu dispeceratul pentru transmiterea datelor legate de comerţul electronic de titluri de călătorie. 

Autobuzele trebuiau de asemenea să fie dotate cu sisteme de supraveghere video ce vor asigura, atât la interior, cât şi la exterior, captarea de imagini pentru a preveni actele antisociale.

Autobuzele trebuiau să fie fabricate de acelaşi producător, să fie omologate de către Registrul Auto Român, iar ofertantul trebuie să pună la dispoziţie poliţa RCA pentru toate, valabilă cel puţin şase luni. Primăria Capitalei solicita o garanţie extinsă de patru ani sau pentru 240.000 de kilometri.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite