Şantierul metroului din Drumul Taberei continuă cu bani de la Guvern. Traseul tramvaiului 41 ar putea fi deviat

Şantierul metroului din Drumul Taberei continuă cu bani de la Guvern. Traseul tramvaiului 41 ar putea fi deviat

Este posibil ca traseul tramvaiului 41 să fie deviat FOTO Adevărul

Directorul Metrorex, Aurel Radu, declară că lucrările pe şantierul metroului din Drumul Taberei continuă şi sunt finanţate din bani de la Guvern. Pe de altă parte, Dan Trifu, vicepreşedintele Ecocivica, susţine că lucrările de la Valea Ialomiţei sunt finanţate din banii firmelor care se ocupă de construcţie, urmând să-i primească înapoi.

Aurel Radu a declarat că nu nici poate fi vorba ca firmele ce se ocupă de terminarea viitoarei magistrale de metrou să continue lucrările cu bani proprii, urmând ca suma alocată pentru acestea să fie restituită de către guvern. „Banii bugetaţi pe anul acesta nici nu au fost consumaţi” , a ţinut să precizeze, pentru adevarul.ro, directorul Metrorex. Acesta este şi motivul pentru care nu poate intra în discuţie o finanţare proprie e firmelor incluse în proiect, după cum susţine Aurel Radu.

Pe de altă parte, Dan Trifu, vicepreşedintele asociaţiei Ecocivica, spune că lucrările de la Valea Ialomiţei sunt susţinute financiar de firmele care participă la realizarea lor şi că au fost reluate deoarece sunt considerate extrem de importante. De asemenea, Trifu mai spune că printr-o Ordonanţă dată de Guvern, firmele care au venit cu bani proprii urmează să îi primească înapoi în cel mai scurt timp posibil.

Vicepreşedintele Ecocivica precizează că printre motivele care au condus la înaintarea lucrărilor de la Valea Ialomiţei cu fondurile proprii ale firmelor se numără şi faptul că acestea vor trebui terminate până la sosirea iernii, timp în care nu se va furniza agent termic, şi astfel vor putea fi terminate cu succes magistralele şi terminalele cu tot cu utilităţi.

E posibil ca traseul tramvaiului 41 să fie deviat

În ceea ce priveşte devierea traseului parcurs de tramvaiul 41, Dan Trifu şi Aurel Radu au căzut de acord asupra posibilităţii unei devieri temporare. Astfel, există posibilitatea ca linia de tramvai 41 să fie deviată. Dan Trifu spune că pentru finalizarea lucrărilor cu succes din zona parcului Drumul Taberei va fi nevoie de o deviere de minim trei luni.

Momentan, nu a fost luată o decizie finală, dar cel mai probabil acest lucru se va întâmpla. Aurel Radu susţine că în cazul în care se va ajunge la devierea traseului tramvaiului 41, în zona de trafic care va fi afectată se va introduce un autobuz care să ajute la fluidizarea traficului. Acesta a ţinut să precizeze că şi acest lucru este în stadiul de proiect şi că cel mai probabil despre un autobuz va fi vorba, dar lucrurile nu sunt încă sigure.

Ştiri pe aceeaşi temă:


Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, Comisia Europeană a dat un acord de principiu pentru introducerea metroului în axele de finanţare europeană pentru perioada 2007-2013, iar în condiţiile în care vor exista bani europeni se va putea lucra la „foc continuu“, iar Magistrala V (Drumul Taberei - Universitate) ar putea fi finalizată până în 2016.

 


PDL a depus o moţiune simplă săptămâna trecută care vizează strategia Guvernul USL vizavi de lucrările de dezvoltare a metroului bucureştean. Partidul de opoziţie acuză actuala guvernare că nu a acordat atenţie suficientă în ceea ce priveşte bugetul acordat pe 2013 şi că efectele duc la mii de oameni disponibilizaţi, la milioane de lei pierduţi din bugetul de stat, dar şi la un potenţial pericol pentru locuitorii din blocurile din zonă.


Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, că, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, vor fi alocate încă 104 milioane de lei pentru lucrările de la Magistrala 5, Drumul Taberei-Universitate. „Am reuşit să deblocăm de la Guvern 104 milioane de lei pentru lucrările de la Magistrala 5 de metrou. Odată ce reuşim să rezolvăm problemele de ordin legal şi administrativ vom implementa trecerea metroului în subordinea Primăriei Capitalei“, a declarat premierul  Victor Ponta, într-o conferinţă de presă.


INFOGRAFIE Un an întârziere pentru metroul din Drumul Taberei. Relu Fenechiu: „Nu vă pot spune ce s-a întâmplat cu muncitorii care nu sunt aici“. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a fost marţi pe şantierul metroului din Drumul Taberei, la Răzoare. Acesta a declarat că se fac toate eforturile pentru ca lucrările de forare către staţia Favorit să înceapă în luna iunie, însă magistrala din Drumul Taberei va fi dată în folosinţă cu un an mai târziu, faţă de termenul propus iniţial, 2015.


FOTO Alba-neagra cu metroul din Drumul Taberei. Autorităţile: plăţile sunt la zi, banii sunt suficienţi, lucrările continuă. Realitatea: nu se face nimic. Cât ne costă conservarea şantierului. Premierul Victor Ponta a anunţat luni după-masă, după întâlnirea cu oficialii BEI, că lucrările la magistrala 5 Drumul Taberei nu se vor opri, banii fiind suficienţi. De cealaltă parte însă, oamenii susţin că în unele părţi nu se mai lucrează de mult şi se plâng de condiţiile dificile din zona şantierelor.


Mai multe organizaţii neguvernamentale reunite sub sigla „Platforma pentru oraşe durabile“ şi Coaliţia pentru Mediu din România au trimis, joi, o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta prin care îi solicită să continue dezvoltarea reţelei de metrou din Capitală. Asta în contextul în care lucrările la metroul din Drumul Taberei au stagnat din luna februarie, din cauza lipsei fondurilor.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: