Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti pregăteşte tarif unic RATB, Metrorex şi CFR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bucureştenii vor putea circula şi cu metroul şi cu mijloacele RATB folosind acelaşi bilet. FOTO Mediafax
Bucureştenii vor putea circula şi cu metroul şi cu mijloacele RATB folosind acelaşi bilet. FOTO Mediafax

În şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti de vineri se va discuta un proiect de hotărâre privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public din Capitală. Dacă acesta va fi aprobat, bucureştenii vor putea călători cu acelaşi bilet cu mijloacele RATB, cu metroul, dar şi cu trenurile care circulă pe inelul de cale ferată din jurul oraşului.

Primăria Capitalei a semnat deja un acord tehnico-financiar cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, Metrorex şi cu CFR, urmând ca aleşii locali să decidă aplicarea acestuia. Astfel, potrivit proiectului, se vor emite cinci tipuri noi de bilete:

  • - bilet unic de 60 de minute (valabil pe RATB şi Metrorex) – 5 lei
  • -bilet unic cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare călătorie (valabile Metrorex şi RATB) – 30 de lei
  • -abonament de-o zi (RATB şi Metrorex) – 16 lei
  • bilet de 90 de minute (valabil pe RATB şi pe inelul de cale ferată al municipiului Bucureşti) – 7 lei
  • bilet de 90 de minute (valabil pe RATB, Metrorex şi pe inelul de cale ferată al municipiului Bucureşti) – 7 lei.

Acest tip de bilete nu va fi valabil, însă, şi pe liniile express ale RATB, 783 şi 780.  De emiterea, comercializarea şi implementarea modului de taxare al acestora se va ocupa RATB, potrivit proiectului de hotărâre. De asemenea, aceste bilete vor fi valabile din momentul primei validări, iar ultima validare poate fi făcută chiar şi cu un minut înainte de expirare.

„Din punct de vedere tehnic, sistemul hardware şi software permite aplicarea tarifului unic pentru anumite titluri de călătorie cu modificări şi adaptări minime. Existenţa titlurilor de călătorie unice respectiv biletul unic şi abonamentul de o zi unic în oferta tarifară poate duce la introducerea acestora în sistemul automat de vânzare cu automatele de vânzare titluri de călătorie RATB şi de asemenea se pretează la sistemul de preîncărcare ambalare în folie protectivă antifraudă”, se arată de raportul de specialitate al Direcţiei de Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei.

Directorul RATB nu ştie ce conţine hotărârea de consiliu

Acelaşi proiect de hotărâre are în vederea introducerea ulterioară şi a abonamentelor comune lunare.
Pe de altă parte, directorul RATB, Viorel Popescu, susţine că propunerile lui conţineau alte variante de titluri de călătorii unice. „Eu am cerut şi abonamente. Îmi pare rău că n-am văzut proiectul de hotărâre. Abonamentele de 90 de minute vor fi greu de implementat, nu avem softuri pentru aşa ceva. Nu ştiu pe ce s-au bazat când le-au pus acolo. În cazul acesta, dacă hotărârea va fi aprobată, implementarea ar putea dura chiar şi două luni”, a declarat Viorel Popescu.

Tarifarea unică este impusă ca o condiţie a împrumutului BEI pentru implementarea investiţiei privind sistemul automat de taxare în Bucureşti.

La Viena, 1 euro pe zi cu toate mijloacele de transport

În Capitala Austriei, acest sistem funcţionează deja de mai mult timp. Având în vedere că Wiener Linien gestionează pe lângă metrou şi reţeaua de tramvaie şi autobuze din Viena, biletele şi abonamentele de călătorie sunt valabile pentru toate cele trei mijloace de transport în comun.
O călătorie costă 2 euro, iar un abonament pe tot anul, cu care se poate circula nelimitat cu toate mijloacele de transport în comun din Viena (metrou, autobuze, tramvaie), costă 365 euro (1 euro pe zi).

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite