Bucureştenii nu mai au acces la metrou cu ajutorul telefonului mobil

Bucureştenii nu mai au acces la metrou cu ajutorul telefonului mobil

Cei care circulă cu metroul nu mai pot plăti accesul prin SMS FOTO Roberto Sălceanu

De vineri, 15 august, bucureştenii care obişnuiau să îşi cumpere călătorii de acces la metrou prin SMS nu o mai pot face, după ce contractul pe care Metrorex îl avea cu Telcor a expirat. Directorul metroului, Aurel Radu, spune că a fost vorba despre un proiect experimental.

Ştiri pe aceeaşi temă

Oamenii care obişnuiau să îşi plătească călătoriile la metrou cu ajutorul unui SMS, de vineri, 15 august, nu o mai pot face, pentru că a expirat contractul pe care Metrorex îl avea cu Telcor, urmând ca valoarea călătoriilor neutilizate până la această dată urmând să fie restituită la următoarea factură emisă de operatorul de telefonie mobilă.

Metrorex şi Telcor au avut o convenţie de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizand tehnologia data over voice, dar convenţia a expirat la sfârşitul lunii iunie. Câteva zile mai târziu, Metrorex a sistat plata biletelor prin SMS, anunţând că cei care au cumpărat deja bilete prin SMS le pot utiliza până la jumătatea acestei luni.

Proiectul a început oficial în 2013

Din 1 aprilie 2013, Bucureştiul s-a alăturat marilor oraşe ale lumii, care pot folosi telefonul mobil pentru a-şi cumpărarea călătoriilor la metrou. Doar clienţii Orange şi Vodafone s-au putut  bucura de noul serviciu oferit de cei de la Metrorex.

Cumpărarea unei călătorii cu metroul se putea face prin trimiterea unui mesaj scris la numărul 1700, după care cumpărătorul aştepta confirmarea plăţii tot prin SMS.

Accesul în staţia de metrou se  făcea prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele instalate în staţiile de metrou. Telefonul mobil emitea un semnal sonor care era interpretat de validator. În urma interpretării, validatorul stabilea în timp real dacă mai există călătorii în contul cumpărătorilor.

Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie, era bazat pe tehnologia Data-Over-Voice, o tehnologie unică în lume. Întregul proiect a început încă din anul 2012, când a fost testat în şapte staţii pilot. După întreaga testare, Metrorex a decis să extindă proiectul în toate staţiile de metrou.

Citeşte şi:

 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: