Încep lucrările de separare a liniilor RATB de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general

Încep lucrările de separare a liniilor RATB de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general

Linia tramvaiului 1 va fi separată de traficul auto

Primăria Capitalei, prin RATB, a demarat sâmbătă lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 şi 10, prin montarea unor stâlpişori de separare a liniilor de tramvai de traficul auto.

Ştiri pe aceeaşi temă

RATB va desfăşura lucrările pe două tronsoane ale traseului:
 
- pe B-dul Timişoara, de la intersecţia cu B-dul Vasile Milea, până la intersecţia cu str. Răzoare.
 
- pe Şoseaua Viilor, de la intersecţia cu str. Constantin Istrati, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă.
 
RATB îi roagă pe deţinătorii de vehicule ca în următoarele zile să nu  lase maşinile parcate pe prima bandă de circulaţie în zonele menţionate, pentru a nu îngreuna traficul şi desfăşurarea lucrărilor.
 
Săptămâna viitoare, RATB va începe montarea de garduri separatoare pe alte două tronsoane, unul cuprins între Pasaj Obor şi B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, B-dul Vasile Milea şi altul pe strada Constantin Istrati, de la intersecţia cu str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecţia cu Şos. Viilor.
 
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili.
 
Traseul liniilor 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.
 
”Prin soluţia propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes. Astfel, pe lângă creşterea ritmicităţii, linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Şos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al oraşului”, precizează Primăria Capitalei.
citeste totul despre: