Sistemul informaţional al Serviciului 112 va recepţiona şi mesaje sub formă de text

Sistemul informaţional al Serviciului 112 va recepţiona şi mesaje sub formă de text

FOTO Arhivă

Sistemul informaţional automatizat al Serviciului 112 are posibilitatea de recepţionare a mesajelor text ceea ce la moment reprezintă unica modalitate de transmitere a solicitărilor de urgenţă de către persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire.

Declaraţia a fost făcută de Liviu Oboroc, directorul Serviciului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, în cadrul emisiunii „Tema zilei” de la postul de televiziune Canal2, transmite IPN.
 
Totodată, 10 operatori ai Serviciului vor fi instruiţi în preluarea apelurilor în limbajul mimico-gestual. Această procedură urmează să fie aplicată până la darea în exploatare industrială a sistemului, adică până la 30 iunie. „Funcţionalităţile acestui sistem permite ca automat să fie înregistrat numărul de telefon şi în unele situaţii şi numele apelantului. La fel, o componentă nouă şi foarte importantă este localizarea geografică a apelantului”, a mai declarat Liviu Oboroc.
 
Veaceslav Plămădeală, şef de departament în cadrul Centrului de Asistenţă Medicală Urgentă Prespitalicească, susţine că medicii aşteaptă uşurarea muncii lor odată cu implementarea acestui serviciu. „Dispecerii medicali aşteaptă, în special, o triere minuţioasă a solicitărilor false”, spune Veaceslav Plămădeală. Pentru a determina dacă este o solicitare falsă sau nu, există un set de întrebări şi evaluări care sunt adresate solicitantului. Potrivit lui Veaceslav Plămădeală, importantă în acest caz este, la fel, experienţa şi pregătirea psihologică a dispecerilor.
 
Serviciul unic de urgenţă de tip european 112 a devenit activ, în regim operaţional, pe 29 martie. Numărul poare fi apelat neîntrerupt şi gratuit de la orice telefon fix sau mobil.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: