Peter-Vlad Ianuşevici: ”Sunt câteva companii mari responsabile social şi multe business-uri mici şi mijlocii care nici măcar impozitele nu şi le plătesc”

Peter-Vlad Ianuşevici: ”Sunt
câteva companii mari responsabile social şi multe
business-uri mici şi mijlocii care nici măcar impozitele nu şi le plătesc”

Trainerul Peter-Vlad Ianuşevici va susţine un workshop în cadrul Civic Fest

Este consilier psihologic specializat în Terapia Centrată pe Client şi Process Management la Universitatea Tehnică din Lemgo (Germania). Lucrează ca Business Trainer pe Comunicare, pentru bănci, instituţii publice şi organizaţii din Germania, Luxemburg şi Elveţia. E bucureştean. Şi e îndrăgostit de Republica Moldova.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cam aşa ar putea fi caracterizat Peter-Vlad Ianuşevici, trainerul care de câţiva ani şi-a făcut un bun obicei de a-i ajuta pe moldoveni să-şi găsească vocaţiile personale şi să-şi realizeze visele. De exemplu, a colaborat cu peste 300 de dascăli şi aproximativ 4.000 de tineri pentru diverse proiecte în Republica Moldova, fără niciun fel de finanţare externă, prin Academia ”Nicolae Dumitrescu”. Şi, în acest an, a lansat împreună cu colegii de Academie, revista literară ”Roua Stelară”, menită să ofere un spaţiu în care tinerii talentaţi să-şi poată descrie primii paşi pe care i-au făcut spre o viaţă mai bună.

”Sunt ferm convins că noi, ca fiinţe sociale, trebuie să ne asumăm această responsabilitate. Simpla dorinţă de a face bani trebuie să regăsească într-o gândire mai largă, o gândire care să implice societatea per ansamblu. Cred că se poate face business etic în Moldova, cred în menirea business-ului de a cizela societăţi şi mentalităţi şi mai cred că drumul e lung”, ne-a mărturisit Peter-Vlad Ianuşevici.

Apoi ne-a povestit despre cum afaceriştii locali pot face un pas în faţă, privind implicarea lor în societatea în care trăiesc şi din care agonisesc profituri.  ”Societatea de business îmi pare foarte scindată momentan. Cred că ne mişcăm între câţiva jucători mari care îşi iau în serios responsabilitatea socială şi mult prea multe business-uri mici şi mijlocii care nici măcar impozitele nu şi le plătesc. Cred că de fapt vom ajunge la momentul în care responsabilitatea socială corporativă va face parte din fiecare business şi va fi acceptată ca o normalitate de zi cu zi. Cred că asta este menirea unui business care se respectă: să dezvolte oamenii care sunt implicaţi în firma respectivă, partenerii cu care colaborează şi societatea în care este ancorată”, a mai spus el.

Pe 26 septembrie, la Civic Fest, Peter-Vlad Ianuşevici va susţine un workshop în care va vorbi despre modurile în care agenţii economici, organizaţiile neguvernamentale şi, de ce nu, oamenii simpli se pot implica mai eficient în proiectele de responsabilitate socială. Şi ne-a promis că pregăteşte o surpriză pentru toţi participanţii care vor lua parte la această sesiune. ”Pentru mine, la Civic Fest, întrebarea principală va fi <Cum reuşim să aducem business-ul mai aproape de social şi socialul mai aproape de business>. Cred că este un drum cu două direcţii nu cu sens unic. Business-ul trebuie să dezvolte societatea iar ONG-urile trebuie să înceapă să integreze în abordarea lor sintagme precum <orientare la obiectiv>, <performanţă>  şi <sustenabilitate>”, a mai spus trainerul.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările